ایده های خلاقانه, راهنمای خرید هدیه

انواع شخصیت های mbti و هدیه مناسب برای هر تایپ شخصیتی

شخصبت های mbti

برای خرید هدیه توجه به این نکته ضروری است که همه‌‌ی افراد سیلقه‌ها و نیازهای برابری ندارند. بنابراین شما باید برای انتخاب هدیه، هوشمندانه عمل کنید. اگر شما هم به دنبال خرید هدیه برای تایپ های شخصیتی مختلف هستید، این مقاله از ویداوین به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین و خلاقانه‌ ترین خرید هدیه را برای هر تیپ شخصیتی داشته باشید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شخصیت های mbti را بشناسید تا بتوانید بهترین هدیه برای هر تیپ شخصیتی را خریداری کنید.

مناسب‌ترین هدیه برای انواع تایپ های شخصیتی

راز موفقیت هدیه دادن به افراد مختلف این است که شما براساس شخصیت افراد، کادو را انتخاب کنید. انتخاب کادو از این طریق به شما کمک می‌کند تا بدانید برای هر فردی باید چه هدیه‌ای بخرید. این ویژگی باعث می‌شود تا فرد مقابل از هدیه شما استقبال کند و آن را دوست داشته باشد. در ادامه لیستی از بهترین هدایا برای تایپ های mbti مهم را آورده‌ایم:

 

تراریوم

افراد با تیپ شخصیتی ENFJ معمولا کسانی هستند که از درک بسیار بالایی برخوردار هستند. قدردان بودن ویژگی برجسته این افراد به شمار می‌آید. در صورتی که این افراد یک ویژگی مثبت درون شما پیدا کنند، مطمئنا مورد تشویق آنها قرار خواهید گرفت. اگر به دنبال خرید هدیه برای تیپ های شخصیتی ENFJ هستید، بهتر است که هدیه شما نشان‌دهنده خلاقیت و دانش شما باشد. در این صورت این فرد از هدیه شما بسیار خوشحال خواهد شد.

بهترین هدیه برای این افراد می‌تواند یک وسیله ورزشی، یک گلدان گل زیبا و خلاقانه مانند تراریوم و یا یک قاب عکس زیبا باشد.

جاشمعی هدیه مناسب برای تایپ شخصیتی mbti

افرادی که تیپ شخصیتی ENFJ دارند، اغلب برونگرا و مردم‌دوست هستند. این افراد معمولا با هر هدیه‌ی هیجان‌انگیزی خوشحال می‌شوند. پس سعی کنید که در انتخاب هدیه برای آنها، تنوع، جذابیت و خلاقیت را در نظر بگیرید.   هدیه برای این تیپ‌های شخصیتی بهتر است که با زندگی روزمره آنها ارتباط داشته باشد. به عنوان مثال خرید یک پاوربانک می‌تواند برای آنها بسیار خوشحال‌کننده باشد. این افراد معمولا علاقه زیادی به کارهای هنری دارند؛ در نتیجه یک هدیه هنری زیبا مانند جاشمعی لیانا می‌تواند برای آنها جذاب و دوست‌داشتنی باشد.

 

خرید جاشمعی سفارشی

 

اجتماعی بودن، شاد بودن و همینطور عاشق تعطیلات بودن از جمله ویژگی‌های قابل ذکر در تیپ شخصیتی ESFJ هستند. اگر به دنبال خرید هدیه برای تیپ های شخصیتی ESFJ هستید، کار چندان سختی نیست، چرا که به راحتی می‌توانید با خرید یک هدیه مناسب به قلب آنها نفوذ کنید.   از آنجایی که این تیپ شخصیتی عاشق نگاه کردن به عکس‌های قدیمی است و از یادآوری روزهای خوش گذشته لذت می‎برد، شما می‌توانید با خرید یک قاب عکس سه بعدی و یا یک آلبوم او را خوشحال کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین هدیه برای عکاس ها

 

 

هدیه مناسب برای تیپ های شخصیتی بازیگر و یا ESFP

تابلو سه بعدی کادو برای تیپ شخصیتی

تیپ شخصیتی ESFP دارای روحیه‌ای امیدوار و مشتاق به زندگی است. این افراد عاشق این هستند که در محیط‌های پرانرژی زندگی کنند. این تیپ‌های شخصیتی دائما در حال کمک به دیگران برای رفع مشکلات آنها هستند. شاید انتخاب هدیه مناسب برای این افراد کار سختی باشد؛ بنابراین به صورت کاملا سنجیده هدیه آنها را انتخاب کنید. این افراد دوست دارند که هدیه آنها منحصر به فرد باشد و کسی مانند آن را نداشته باشد.
هدیه‌های سفاری مانند یک لیوان آینه‌ای و یا جواهرات زیبا و یا یک تابلوی سه بعدی متفاوت می‌تواند آنها را شگفت‌زده کند.

 

خرید تابلو سه بعدی

 

انتخاب کادو برای تیپ شخصیتی مهربان و حامی INFJ

هدیه دکوری برای تیپ افراد مختلف

هدیه برای تیپ های شخصیتی INFJ کار بسیار سختی است. چرا که اگر با افراد دارای تیپ شخصیتی INFJ برخورد داشته باشید، متوجه پیچیدگی شخصیتی آنها خواهید شد. اما با این حال، مهربانی جزو خصوصیت بارز این تیپ شخصیتی است. بهتر است که در انتخاب هدیه برای آنها دقت کنید و با وسواس زیاد یک کادوی مناسب برای آنها بخرید.
از آنجایی که این افراد در برابر تفکرات خود قاطع هستند، می‌توانید با خرید یک لیوان و چاپ جملات انگیزشی بر روی آن، آنها را خوشحال کنید.

 

خرید لیوان آینه ای

 

خرید یک کادوی مناسب برای افراد INFP یا میانجی گر

تیپ شخصیتی INFP اغلب افراد ایده‌آل‌گرایی هستند. شخصیت میانجی آنها باعث شده است تا در بدترین شرایط زندگی به دنبال بهترین نشانه‌ها باشند. آنها همیشه به دنبال راهی مناسب، برای بهتر کردن شرایط زندگی هستند. انتخاب هدیه برای این تیپ شخصیتی کار سختی نیست.   این کادو چه یک هدیه ارزان‌قیمت مانند یک کتاب و یا یک شاخه گل باشد و چه یک هدیه گران‌قیمت مانند جواهری زیبا و یا موبایل باشد، قطعا او برای هدیه شما ارزش زیادی قائل است.

بهترین پیشنهاد هدیه برای معماران یا تیپ INTJ

هنگام خرید هدیه برای تیپ های شخصیتی INTJ به علاقه و سلیقه‌ی آنها توجه کنید. افراد با تیپ شخصیتی INTJ بسیار منطقی و با اصالت هستند. معمولا این افراد اهداف بسیار بزرگی در زندگی دارند و با برنامه‌ریزی درست می‌خواهند که اهداف خودشان را پیاده‌سازی کنند. بهترین هدیه برای این تیپ شخصیتی هدیه‌ای است که کاربردی باشد. مثلا ابزار مرتبط با کار آنها می‌تواند برای آنها خوشحال‌کننده باشد.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین هدیه روز حسابدار

 

 

هدیه برای تیپ شخصیتی متفکر و یا INTP

افرادی بسیار کمی دارای تیپ شخصیتی INTP هستند؛ بنابراین اگر کسی را در اطراف خود دارید که در این گروه قرار دارد، قدر او را بدانید. مهم‌ترین ویژگی شخصیتی این افراد، تحلیل بسیار خوب آنها هنگام مواجه با مشکلات است. خرید هدیه برای این تیپ شخصیتی کمی سخت است. به طوری که برخی ترجیح می‌دهند که با خرید کارت هدیه، انتخاب کادو را به خود فرد بسپارند.
بیشتر این افراد عاشق هدایای خلاقانه هستند. مثلا خرید یک پازل سه بعدی و حتی یک وسیله برقی می‌تواند برای آنها خوشحال‌کننده باشد. البته شاید او با یک لیوان آینه‌ای نیز سوپرایز شود. انتخاب یک عکس مناسب و یا یک جمله انگیزشی جهت چاپ بر روی این لیوان می‌تواند ذهن متفکر این افراد را قلقلک دهد.

بهترین ایده به عنوان هدیه برای تیپ شخصیتی مدافع یا ISFJ

در خرید هدیه برای تیپ های شخصیتی مدافع باید کمی احتیاط کنید. بهتر است هدایایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید طرف مقابل شما از دریافت آن لذت خواهد برد. از آنجایی که تیپ شخصیتی ISFJ به جزئیات توجه ویژه‌ی دارد، بنابراین بهتر است هدیه خود را در یک بسته‌بندی شیک و زیبا قرار دهید. بهترین پیشنهاد هدیه برای این تیپ شخصیتی می‌تواند یک لیوان آینه‌ای با جملات انگیزشی بر روی آن باشد. حتی یک تابلوی سه بعدی با طراحی منحصر به فرد آن می‌تواند توجه این گروه شخصیتی را به خود جلب کند.

هدیه برای تیپ شخصیتی هنرمند یا ISFP

گردنبند لیانا- اکسسوری هدیه - هدیه خاص

مهربانی، حساس و کم‌حرف بودن از جمله ویژگی‌های مهم تیپ شخصیتی ISFP هستند. این تیپ شخصیتی علاقه بسیار زیادی به زیبایی دارد؛ بنابراین اولویت خود را در خرید هدیه‌ برای او زیبایی و جذابیت هدیه قرار دهید. این افراد به دلیل روحیه حساسی که دارند، با هر جمله عاشقانه تحت تاثیر قرار می‌گیرند. می‌توانید برای جذابیت بیشتر هدیه، روی یک کارت پستال کوچک، جمله‌ای محبت‌آمیز برای او بنویسید.
یک اثر هنری زیبا مانند صنایع دستی، تابلوهای زیبا، زیورآلات خاص مانند گردنبند لیانا و… می‌تواند برای این تیپ شخصیتی ارزشمند و دوست‌داشتنی باشد.

 

خرید گردنبند سفارشی

 

خرید بهترین هدیه برای تیپ شخصیتی بازپرس یا ISTJ

برخلاف تیپ شخصیتی ISFP، تیپ شخصیتی ISTJ منطقی و مسئولیت‌پذیر است. در خرید هدیه برای تیپ های شخصیتی ISTJ سعی کنید که از خرید هدایای عجیب و غریب خودداری کنید. چرا که هدایای ساده و معمولی جذابیت بیشتری برای آنها دارد. آنها با خرید یک پیراهن ساده، ساعت معمولی و حتی یک شاخه گل رز خوشحال خواهند شد.

انتخاب کادو برای تیپ شخصیتی زبردست یا ISTP

افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP خیلی رک هستند و از بیان عقاید و نظرات خودشان هیچ ترسی ندارند؛ بنابراین خودتان را برای هر نوع واکنشی آماده کنید. چرا که اگر هدیه شما مورد پسند آنها نباشد، به راحتی نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید هدیه حتما به علایق آنها توجه کنید. به عنوان مثال اگر به ورزش علاقه دارند، خرید یک ست ورزشی آنها را خوشحال خواهد کرد.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین هدیه برای نویسنده ها

 

 

انتخاب هدیه‌ای شگفت‌انگیز برای تیپ شخصیتی مدیر یا ESTJ

همانطور که از نام تیپ شخصیتی ESTJ مشخص است، برای این افراد شایستگی و درست انجام شدن کارها اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین بهتر است در خرید هدیه برای تیپ های شخصیتی ESTJ به کاربردی بودن هدیه توجه کنید. خرید تابلوی سه بعدی کانتن برای نصب در محل کار این افراد یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

خرید هدیه‌ای دوستانه برای تیپ شخصیتی ENTJ یا فرمانده

بهترین هدیه برای تولد دوست صمیمی
خلاقیت و متفاوت بودن ویژگی منحصر به فرد این افراد است. برای خرید هدیه برای این تیپ شخصیتی بهتر است کادویی را بخرید که هوش آنها را تحت تاثیر قرار دهد. خرید یک کتاب و یا یک کادوی سفارشی مانند لیوان آینه‌ای و جاشمعی لیانا نیز می‌تواند توجه آنها را جلب کند.

خرید هدیه‌ای مناسب برای افراد مجادله گر یا ENTP

مهم‌ترین ویژگی تیپ شخصیتی ENTP خلاقانه فکر کردن است؛ بنابراین سعی کنید که هدیه‌ای برای آنها بخرید که جدید و نو باشد و ذهن آنها را درگیر خود کند. هدیه‌های معمولی برای آنها خوشحال‌کننده نیست. این هدیه می‌تواند یک ابزار جدید و یا حتی یک کتاب جدید از یک نویسنده مشهور باشد. تابلوی سه بعدی کرنر و یا گردنبند لیانا نیز می‌تواند برای ذهن نوآورانه آنها جذاب و دوست‌داشتنی باشد.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین هدیه برای برنامه نویس ها

 

 

انتخاب یک هدیه جذاب برای تیپ شخصیتی کارآفرین یا ESTP

هدیه برای تیپ های شخصیتی ESTP که حسی، پرانرژی، پر جنب و جوش و انعطاف‌پذیر هستند، شاید کمی سخت به نظر برسد. اما با کمی صبر و حوصله می‌توانید بهترین هدیه را برای تیپ شخصیتی ESTP انتخاب کنید. از آنجایی که این افراد به هیجان علاقه دارند، خرید وسایل ورزشی مانند شنا، کوه‌نوردی و… می‌تواند برای آنها لذت‌بخش باشد.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خرید هدیه برای تیپ‌های شخصیتی مختلف صحبت کردیم. شناخت این سبک‌های شخصیتی به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید در رابطه با خرید هدیه برای آنها تصمیم‌گیری کنید. اگر شما هم تجربه خرید هدیه برای یکی از تیپ‌های شخصیتی MBTI را دارید، می‌توانید از احساس طرف مقابل خود در گرفتن هدیه برای ما صحبت کنید.

بازگشت به لیست

7 دیدگاه در “انواع شخصیت های mbti و هدیه مناسب برای هر تایپ شخصیتی

  1. آتوسا گفت:

    ممنون از مقاله ی بسیار خوبتان
    خیلی مفید بود!

  2. H گفت:

    من که xntj هستم اگه واقعا یه چیزی میخواهین بگیرین که واقعا خوشحال شم یه اتاق فرار رزرو کنید بخدا هیچی مثل این برام جالب نیست

    1. سمانه اشرفی گفت:

      درست می‌گی. اتاق فرار ایده‌ی خیلی باحالیه. امیدوارم خیلی زود این هدیه رو از طرف کسایی که دوستشون داری، بگیری. 🙂

  3. G گفت:

    infj داریم که به من واسه کادو گرفتن کمک کنه؟

  4. ممنون از مقاله خوبتون

  5. آکی گفت:

    بخدا برای ما enfj ها ی تیکه کاغذ هم بدید مثل خر ذوق میکنیم=)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.