ایده های خلاقانه

لیست لوازم تحریر برای دانش آموزان و دانشجویان

لیست لوازم تحریر برای پایه های مختلف

در مقاطع تحصیلی مختلف از پیش دبستانی گرفته تا دانشگاه، به یک لیست لوازم تحریر برای نوشتن، نقاشی یا طراحی و همینطور ساخت کاردستی نیاز است. برای هر مقطع تحصیلی موارد این لیست می‌توانند متفاوت باشند. براساس نیاز دانش آموزان و دانشجویان و همینطور توصیه اولیای مدرسه، ممکن است بخواهید مواردی را به این لیست اضافه یا از آن کم کنید. اما در هر صورت مهم تهیه یک لیست از لوازم تحریر است، تا پیش از خرید بتوانید اقلام غیر ضروری را از فهرست خرید خود حذف کنید و از طرفی خرید لوازم ضروری را از قلم نیندازید. در ادامه این مطلب از ویداوین همراه ما باشید تا شما را با دنیای جذاب و رنگارنگ لوازم تحریر آشنا کنیم.

لیست لوازم تحریر دانش آموزی در مقاطع مختلف

به عنوان والدینی که یک بچه مدرسه‌ای دارند، حتما متوجه سخت بودن خرید لوازم تحریر شده‌اید، اما در ناخودآگاه ما علاقه‌ای برای خرید لوازم تحریر وجود دارد، که باعث می‌شود تا با شور و علاقه به بازار لوازم تحریر برویم و برای خود یا فرزندانمان یک خرید لذت بخش انجام دهیم.

برای جلوگیری از هزینه‌های اضافه و خرید وسایل تحریر مورد نیاز برای دانش آموزان، تهیه لیست از اقلام مورد نیاز، ضرورتی است که پیش از اقدام به خرید باید آن را انجام دهید. این خرید از همان دوران پیش دبستانی برای بچه‌ها آغاز می‌شود و تا زمان دانشگاه آنها ادامه دارد، و بعدتر چه در محیط کار و چه در منزل همیشه لیستی از لوازم تحریر کاربرد خود را در شرایط مختلف نشان می‌دهند. تنها تفاوت در هر مقطع در متفاوت بودن اقلام این لیست است. بنابراین همراه ما باشید تا بتوانید برای بچه مدرسه‌ای خود در پایه‌های تحصیلی مختلف، بهترین لوازم را تهیه کنید.

لیست لوازم تحریر پیش دبستانی و کلاس اول

لوازم تحریر برای پایه دوم دبستان

پیش از اینکه به سراغ لیست لوازم تحریر کلاس اول برویم، باید در مورد مقطع پیش دبستانی صحبت کنیم. آشنایی کودکان با فرآیند تحصیل در مقطع پیش دبستانی اتفاق می‌افتد. کودکان در این مقطع با هم سن و سالان خود آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چطور با دوستانشان ارتباط بگیرند و بهانه گیری‌های دور شدن از خانواده را کنار بگذارند.

استفاده از لوازم تحریر در مقطع پیش دبستانی برای کودکان چیزی شبیه به سرگرمی است. بنابراین علاوه بر خرید کوله پشتی و جامدادی، اقلامی همچون مداد سیاه، مداد رنگی، پاک کن، تراش، دفتر نقاشی، ماژیک رنگ آمیزی، مداد شمعی، کاغذ رنگی، قیچی کاغذ، چسب، گل رس، خط کش، برچسب‌های رنگی و… را برای کودک خود تهیه کنید. البته بهتر است ابتدا منتظر لیست لوازم مورد نیاز از طرف معلم پیش دبستانی فرزند خود باشید و بعد لوازم تحریر برای پیش دبستانی را تهیه کنید.

ورود بچه‌ها به کلاس اول و شروع مدرسه برای آنها چیزی شبیه به قدم گذاشتن در دنیایی پر از اتفاقات کشف نشدنی است. ذوق و شوق خرید لوازم تحریر است که کودکان را پای کلاس درس می‌نشاند، پس یقینا باید با صبر و حوصله لیست لوازم تحریر فرزند کلاس اولی خود را تهیه کنید و این قدم مبارک را برای شروع مسیر یادگیری او بردارید.

لوازم تحریر کلاس اولی‌ها شامل:

کیف، جامدادی، مداد و مداد رنگی، دفترهای 60 برگ و 80 برگ، دفتر نقاشی، دفترچه یادداشت، قیچی و کاغذ رنگی، مداد تراش، مداد سیاه و قرمز، انواع چسب نواری و ماتیکی و مایع برای کاردستی، شابلون، لیوان یا قمقمه آب، ظرف تغذیه، آهنربا برای درس ریاضی، برچسب‌های رنگی برای کتاب و دفتر، چسب واشی و… هستند.

 

پیشنهاد مطالعه: کادو تولد برای دختر بچه

 

 

لیست لوازم تحریر کلاس دوم دبستان

لوازم تحریر دوم دبستان

لوازم تحریر کلاس دومی‌ها تفاوت زیادی با کلاس اولی‌ها ندارد. از جمله این لوازم کیف و کوله پشتی، جامدادی قابل شستشو و بادوام، قمقمه آب، مداد و مداد رنگی، برچسب‌های نام، پاکن و مداد تراش، کاغذهای شطرنجی، وسایل کمک آموزشی برای درس ریاضی مانند چوب خط، چرتکه، مکعب چینه و..، مداد قرمز، پوشه دکمه دار، قیچی کاغذ، لوازم کاردستی، دفتر نقاشی، دفتر صد برگ، دفتر شصت برگ، ظرف تغذیه و… هستند.

لیست لوازم تحریر کلاس سوم دبستان (پایه سوم)

طبیعتا لوازم مشترکی مانند کیف و کوله پشتی، جامدادی، قمقمه آب، ظرف تغذیه، برچسب‌های نام، مداد و مداد رنگی و… را نمی‌توان از لیست لوازم تحریر مقاطع تحصیلی ابتدایی حذف کرد. اما برای هر مقطع تحصیلی برخی از اقلام اضافه و برخی دیگر از لیست حذف می‌شوند. برای کلاس سومی‌ها نوشتن با خودکار شروع تازه‌ای است که این ضرورت را ایجاد می‌کند که برای دانش آموزان این مقطع خودکارهای رنگی و غلط گیر نیز خریداری کرد.

کلاس سومی‌ها برای دروس ریاضی، علوم و مشق، به سه دفتر هشتاد برگ نیاز دارند. برای دروس اجتماعی و دیکته نیز دو دفتر پنجاه برگ نیاز است. خودکارها بهتر است در رنگ‌های آبی، قرمز و مشکی باشند.

خط کش پانزده یا بیست سانتی، پرگار، خط کش گونیا، تراش مخزن دار، ماژیک هایلایت و… از دیگر لوازم تحریر برای کلاس سومی‌ها هستند.

لوازم تحریر مورد نیاز برای کلاس چهارم دبستان

لوازم تحریر پایه چهارم دبستان

علاوه بر نوشت افزارهای مشترک و ثابتی که در لیست لوازم تحریر برای مقاطع تحصیلی مختلف می‌بینید، دروس تدریس شده در هر مقطع اقلام خاص خود را می‌طلبند. برای کلاس چهارمی‌ها در درس ریاضی استفاده از نقاله، گونیا و پرگار ضروری است. همینطور ممکن است دانش آموزان این مقطع بخواهند به جای مداد سیاه از مداد نوکی استفاده کنند.

برای مشق و دیکته به دو دفتر هشتاد برگ و 50 برگ نیاز است. برای درس اجتماعی یک دفتر پنجاه برگ و برای درس‌های ریاضی و علوم نیز باید دو دفتر هشتاد برگ تهیه کرد. همچنین برای این مقطع به خودکار و غلط گیر، مداد سیاه و قرمز، دفترچه یادداشت، اقلام کاردستی مانند چسب‌های ماتیکی و مایع و نواری، قیچی کاغذ، شابلون اشکال هندسی و… نیاز است.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین هدیه برای جشن الفبا

 

 

لیست لوازم تحریر کلاس پنجم و ششم دبستان

لوازم تحریر ششم دبستان

لوازم تحریر کلاس پنجم با لیست لوازم تحریر کلاس ششم مشترک هستند. پایه‌های پنجم و ششم از آخرین مقاطع تحصیلی در دبستان به حساب می‌آیند. دانش آموزان در این دو مقطع به خوبی یاد می‌گیرند که چطور از لوازمی مانند خودکار و اتود استفاده کنند. آنها نحوه استفاده از پرگار، گونیا و نقاله را به خوبی یاد می‌گیرند تا بتوانند در مقاطع بعدی برای ادامه تحصیل از آنها استفاده کنند.

مشخصا با ورود دانش آموزان به مقاطع تحصیلی بالاتر و افزایش سن و قد آنها، باید کوله پشتی جدید برای آنها تهیه کرد. همینطور بیشتر شدن لوازم تحریر مورد نیاز آنها در مقاطع پنجم و ششم، یک جامدادی بزرگ‌تر و یک کوله پشتی با محفظه‌های متعدد را می‌طلبد، که بهتر است نوع قابل شستشو و بادوام آنها را خریداری کنید.

از جمله لوازم تحریر مورد نیاز کلاس پنجمی‌ها و کلاس ششمی‌ها در کنار لوازم تحریر مشترک می‌توان به دفتر چهل برگ برای درس فارسی، یک دفتر شصت برگ برای درس علوم، یک دفتر هشتاد برگ برای درس ریاضی، دفترچه یادداشت، دفتر نقاشی ساده یا سیمی، کاور کاغذ یا کلربوک، کاغذ شطرنجی، مداد نوکی، ماژیک هایلایت، ماژیک وایت برد، لاک غلط گیر، خط کش سی سانتی، برچسب نام، اقلام کاردستی، گونیا، پرگار، نقاله و… اشاره کرد.

 

پیشنهاد مطالعه: کادوی تولد برای پسر

 

 

لیست لوازم تحریر کلاس هفتم، هشتم و نهم

در دوره متوسطه اول استفاده از نوشت افزارها برای کلاس‌های هفتم تا نهم یک لیست مشترک را شامل می‌شود. ورود دانش آموزان به یک دوره جدید تحصیلی آن‌ها را با لوازم تحریر حرفه‌ای تری آشنا می‌کند.

انتخاب و خرید دفتر برای درس و مشق کلاس‌های هفتم تا نهم را باید براساس نظر معلمین عزیز انجام داد. بنابراین دفترهایی با تعداد برگ‌های 60، 80 و 100 در این سه مقطع مورد نیاز هستند، اما تعداد آنها براساس دروس و ضرورتی که در هر مقطع وجود دارد مشخص می‌شود.

از دیگر اقلام لیست نوشت افزار دوره متوسطه می‌توان به ماشین حساب، ابزار رسم هندسه، دفتر دو خط، مداد مشکی و اتود، خودکار در رنگ‌های مختلف، کلربوک، پوشه دکمه دار، ماژیک وایت برد، دفتر نقاشی و… اشاره کرد.

لیست لوازم تحریر برای پایه‌های دهم تا دوازدهم

لوازم تحریر پایه دهم تا دوازدهم

در دوره متوسطه دوم یا همان دوره دبیرستان، کلاس‌های دهم تا دوازدهم با رشته‌های تحصیلی مختلف، به لیستی از لوازم تحریر با اقلامی همچون کاور و پوشه در سایزهای مختلف، کاغذ آچهار، کلاسور و برگه، ماشین حساب حرفه‌ای، کلربوک، خودکار و اتود، دفترهای 100 و 200 برگ، تخته شاسی، ست هندسه و… نیاز دارند. برخی از اقلام برای رشته‌های تحصیلی مختلف، متفاوت هستند، بنابراین دانش آموزان دوره دوم متوسطه باید براساس دروس رشته تحصیلی خود برخی اقلام مورد نیاز را از لیست حذف یا به آن اضافه کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: جایزه برای نوجوانان

 

 

لیست لوازم تحریر برای دانشجویان

لیست لوازم تحریری که همه دانشجویان به آن نیاز دارند شامل کلاسور، خودکار، مداد نوکی، غلط گیر، کاغذ یادداشت، ماژیک هایلایت، دیوایدرها، جامدادی، کیف و کوله پشتی، خودکارهای رنگی، دفتر کلاسوری، دفتر یادداشت، پاکت دکمه دار و… می‌شود. توجه داشته باشید که این لیست تنها شامل لوازم تحریر مشترک در بین همه دانشجویان می‌شود و لوازم تحریر اختصاصی هر رشته را باید با توجه به دروس و واحدهای عملی در دانشگاه خریداری کرد.

بهترین برندهای لوازم تحریر در جهان

بهتر است لوازم تحریر را از بهترین برندهای ایران و جهان خریداری کنید. برندهای جهانی مانند استدلر، فابرکاستل، مپد، شوان استابیلو و برندهای ایرانی مانند سی بی اس، پارسیکار، آریا، فکتیس، پاپکو و… محصولات خود را در بالاترین سطح از کیفیت به بازار ارائه می‌کنند. تنوع محصولات این برندها قطعا نیاز به جستجو در بین برندهای متفرقه و ناشناخته را برای شما از میان بر میدارد تا بتوانید بدون معطلی، نوشت افزارهایی خوش کیفیت و با دوام خریداری کنید.

جمع بندی

در این مطلب از ویداوین با کاملترین لیست لوازم تحریر برای مقاطع تحصیلی مختلف آشنا شدید. لوازم تحریر فقط مداد و تراش و پاک کن نیستند. امروزه صنعت تولید لوازم تحریر به شکلی تکامل یافته تنوع بسیار بالایی از محصولات مربوط به حوزه تدریس و یادگیری را طراحی و تولید کرده است. برخی از این اقلام با طرح‌هایی فانتزی و بسیار زیبا در بازار موجود هستند که بیش‌تر از دیگر اقلام جلب توجه می‌کنند. بنابراین دور از انتظار نیست که فرزند شما در خرید لوازم تحریر اصرار زیادی بر خریدهای غیرضروری داشته باشد. اما توجه به این نکته ضروری است که با خرید بهترین لوازم تحریر برای فرزندان‌تان می‌توانید به رشد و خلاقیت آنها در مقاطع تحصیلی مختلف کمک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.