دکوراسیون و معماری

آشنایی با انواع دیوارپوش های جدید

دیوارپوش یا پوشش دیوار، به هر نوع ماده یا سیستمی اطلاق می‌شود که برای پوشاندن و زیباسازی دیوارها استفاده می‌شود. این ماده‌ها می‌توانند شامل کاغذ دیواری، پوستر، پوشش‌های نمایشی، سنگ، سرامیک، چوب، پنل‌های PVC و سایر مواد مشابه باشند. دیوارپوش‌ها علاوه بر ایجاد زیبایی و تغییر در ظاهر دیوارها، می‌توانند به عنوان عایق حرارتی، عایق صوتی و مقاومت در برابر رطوبت و آب نیز عمل کنند. انتخاب دیوارپوش مناسب بسته به سلیقه و نیازهای فضای مورد استفاده متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب از ویداوین همراه ما باشید تا شما را با انواع دیوارپوش های جدید آشنا کنیم.

دیوار پوش چیست؟

انواع دیوارپوش ها در دو بخش دکوراتیو و نمای ساختمان کاربرد دارند. دیوارپوش‌های دکوراتیو از نظر جنس و رنگ، الگو و بافت تنوع بیشتری نسبت به دیوارپوش‌های نمای ساختمان دارند و پس از مرحله گچ‌ کاری بر روی دیوارهای داخلی منزل نصب می‌شوند.

دیوارپوش‌های خارجی یا همان دیوارپوش‌های نمای ساختمان شامل سنگ‌های تزئینی، آجر نماها، ورق‌های کامپوزیت آلومینیوم و ترمووود هستند. در بین این دیوارپوش‌ها نیز تنوع‌های بسیاری وجود دارد؛ به‌طور مثال سنگ‌ها تزئینی انواعی از سنگ‌های گرانیت، مرمریت، کوارتزیت، گابرو، دیوریت و… هستند.

در مورد دیوارپوش‌های داخلی این تنوع بیشتر از چیزی است که بخواهید تصورش را بکنید؛ به‌ طوری که هر روزه به تنوع آنها اضافه می‌شود. بنابراین دست شما در انتخاب بهترین نوع دیوارپوش برای فضای داخلی منزل یا محل کار باز است. در ادامه با انواع دیوار پوش های جدید آشنا می شوید.

معرفی انواع دیوارپوش های جدید دکوراتیو

معیارهای انتخاب یک دیوارپوش مناسب برای منزل شما چیست؟ بدیهی است که علاوه بر شناخت انواع دیوارپوش دکوراتیو منزل به نکاتی از قبیل الگو و بافت دیوارپوش، مکان نصب دیوارپوش، جنس، رنگ و قیمت دیوارپوش نیز دقت کنید. نوع دیوارپوشی که برای دکوراتیو انتخاب می‌کنید، باید متناسب با مکان نصب آن انتخاب شود. در این بین دوام دیوارپوش نیز بسیار مورد اهمیت است. ممکن است برخی از دیوارپوش‌ها، با فضای انتخابی شما سازگاری نداشته باشند و بر اثر تابش زیاد نور خورشید یا رطوبت، به مرور زمان کارایی خود را از دست بدهند.

رنگ، الگو و بافت دیوارپوش نیز باید متناسب با رنگ‌های غالب در فضای داخلی انتخاب شوند. بنابراین بهتر است انتخاب دیوارپوش مناسب را به کمک راهنمایی‌های طراحان دکوراسیون انجام دهید. طراحان دکوراسیون با بررسی موقعیت دیوارهای خانه شما و دکوراسیون داخلی، بهترین و بادوام‌ترین دیوارپوش را به شما معرفی می‌کنند.

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی یا همان کاغذ دیواری جزو دیوارپوش‌های بسیار قدیمی و محبوبی است که بیشتر برای منازل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقایسه با دیگر دیوارپوش‌ها، کاغذهای دیواری دوام و مقاومت کمتری دارند، به همین جهت برای مکان‌های پرتردد پیشنهاد نمی‌شوند.

در بین انواع دیوارپوش منزل ، کاغذ دیواری به خاطر قابلیت نصب آسان، قیمت مناسب و تنوع جنس، طرح و رنگ، در صنعت دکوراسیون به یک محصول پرطرفدار تبدیل شده است. انواع مختلفی از کاغذهای دیواری شامل کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل، کاغذ دیواری نانو، کاغذ دیواری بافت‌دار، کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری الیاف طبیعی، کاغذ دیواری اکستریم والز و… هستند.

خرید کفپوش آسانسور با طرح دلخواه در ویداوین

 

دیوارپوش چوبی

در تغییر دکوراسیون داخلی، دیوارها اولین گزینه‌ای هستند‌ که برای اعمال تغییرات در نظر گرفته می‌شوند؛ در واقع می‌توان گفت ایجاد تغییرات بر روی دیوارها نقش بسیار موثری در طراحی دکوراسیون داخلی یا بازسازی آن دارد. بنابراین برای زیباسازی دیوارها و ایجاد یک تغییر عالی در محیط کار و منزل، می‌توانید به سراغ دیوارپوش‌های چوبی بروید. این نوع دیوارپوش در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود. چوب‌های طبیعی و مصنوعی که در این نوع دیوارپوش‎‌ها به کار برده می‌شوند، تفاوت‌هایی از نظر طرح، کاربرد و مواد اولیه ایجاد می‌کنند.

با این حساب می‌توان گفت فضاهایی که مستعد نم و رطوبت هستند، تنها یک گزینه برای شما باقی می‌گذارند؛ آن هم دیوارپوش‌ چوب مصنوعی است. دیوارپوش‌های چوبی با چوب مصنوعی از قبیل ام دی اف، چوب پنبه، ترمووود و… مقاومت بیشتری در برابر نم و رطوبت دارند و قیمت پایین آنها باعث شده است تا به انتخاب اول طراحان دکوراسیون و افراد تبدیل شوند.

همه دیوارپوش‌ها به نوعی در زیباسازی فضای انتخابی شما موثر هستند و به پوشاندن نواقص دیوارها کمک می‌کنند. اما چیزی که موجب شده است تا دیوارپوش دکوراتیو چوبی منحصر به فردتر از هر نوع دیوارپوش دیگری باشد، مزایای بسیاری است که با خود به همراه می‌آورد.

یک دیوارپوش چوبی به عنوان عایق حرارت و برودت عمل می‌کند، نصب آسانی دارد، و در مقابل تابش نور خورشید، ضربه و فشار، نفوذ حشرات، نم و رطوبت بسیار مقاوم است. تنوع بالا دیوارپوش‌های چوبی و کاربردهای بسیاری که دارند، این امکان را فراهم آورده‌ است تا بتوان از آنها برای تمام مراکز اداری، تجاری، مسکونی، دفتر کار، بیمارستان، داروخانه و… بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد.

دیوار پوش دونما (دیوارپوش کرنر)

دیوارپوش کرنر یکی از جدیدترین دیوارپوش ها موجود در بازار است. این دیوارپوش از تایل‌های مربعی در سایزهای ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر ساخته‌شده‌است. تایل‌ها دو عکس انتخابی شما را باکیفیت بالا نشان می‌دهند.

تایل‌های کرنر از جنس پلاستیک فشرده هستند. این جنس پلاستیک کمک می‌کند تا دوام و ماندگاری این دیوارپوش‌ها بیشتر شود. این پلاستیک فشرده ماده شفافی است که به جای شیشه به کار برده می‌شود. استفاده از رنگ‌های باکیفیت در ساخت دیوارپوش‌ها باعث شده‌است تا آن‌ها ضد UV باشند و به سادگی و با تابش نور رنگ خود را از دست ندهند.

این نوع از دیوارپوش جدید مناسب مکان‌های مختلفی نظیر راهروها، پذیرایی منزل، هتل‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی، مغازه‌ها و … است. استفاده از این نوع دیوارپوش توجه تمام بینندگان را جلب می‌کند. در ویدیوی زیر این دیوارپوش عجیب و جدید را مشاهده می‌کنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر با شماره‌ی 09198147040 تماس بگیریدو هر سوالی که در ذهن دارید مطرح کنید.

 

دیوار پوش چسبی

تایل‌های فومی پشت چسب‌دار یا دیوارپوش چسبی از چند لایه فوم تشکیل می‌شوند و ضخامت‌های مختلفی دارند. این نوع دیوار پوش فقط برای دیوارها نیست و برای پوشش سقف، درها و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب این دیوارپوش آسان است و در رنگ ها و مدل های مختلفی در بازار موجود است.

پیشنهاد مطالعه: انواع دیوارپوش چسبی

 

 

دیوارپوش pvc

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی یک پوشش دکوراتیو پر کاربرد است که می‌توان از آن برای ساخت سقف کاذب نیز استفاده کرد. استفاده از انواع دیوارپوش مناسب منزل و محل کار این امکان را به شما می‌دهد تا در طراحی دکوراسیون علاوه بر ساخت محیطی شیک و آرامش بخش، هزینه‌های جانبی را نیز کاهش دهید.
دیوارپوش پی وی سی شما را به این هدف نزدیک‌تر می‌کند؛ با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که این نوع دیوارپوش دارد، مراقبت و نگهداری از دیوارها و زیباسازی آنها به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌گیرد.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت ضد آب بودن (به طوری که می‌توان از آن برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد)، دارا بودن طرح‌های متنوع، قابلیت نصب در مکان‌ها و سطوح مختلف، عایق بودن در برابر سرما، گرما و صدا، مقاوم در برابر حرارت، دارای قابلیت شستشو و… اشاره کرد.

 

پیشنهاد مطالعه:
انواع دیوارپوش اتاق خواب

 

 

دیوارپوش آکوستیک

به این نوع دیوارپوش می‌توان به چشم یک راه چاره نگاه کرد. وجود سر و صداهای مزاحم در بیرون از منزل، اتاق یا محل کار و ورود آنها به حریم شخصی و به نوعی محل زندگی و کار افراد، باعث سلب آسایش و تمرکز می‌شود. به همین جهت می‌توان در محیط‌های تجاری و اداری، منازل و آپارتمان‌های مسکونی از دیوارپوش آکوستیک به عنوان عایق صدا استفاده کرد. در بحث زیباسازی فضاهای داخلی نیز این نوع دیوارپوش به خوبی انتظارات شما را برآورده می‌کند.

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش چرمی یکی از انواع دیوارپوش های مدرنی است که می‌توان از آن بیشتر در مکان‌های لاکچری استفاده کرد. این نوع دیوارپوش قیمت بسیار بالایی دارد و نصب آن به آسانی انجام نمی‌گیرد. اما در مقابل دارای مزایایی همچون انعطاف پذیری مناسب، قابل طراحی در اندازه‌های مختلف، عایق بودن در برابر صدا و حرارت، مقاوم در برابر رطوبت و نم، مناسب برای دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن، متنوع بودن از نظر طرح و رنگ و… است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین دیوارپوش برای مغازه

 

 

دیوارپوش سنگی

دیوارپوش سنگی

اگر به دنبال یک دیوارپوش مقاوم می‌گردید که در عین حال بتواند جلوه‌ای خاص و بسیار زیبا به فضای انتخابی شما ببخشد، پیشنهاد ما دیوارپوش سنگی است. برای ساخت این نوع دیوارپوش از سنگ‌های طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. شما می‌توانید از بین طرح‌های بسیار متنوع دیوارپوش‌های سنگی با توجه به سلیقه خود و متناسب با کوچک یا بزرگ بودن فضا، طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

دیوارپوش‌های مرمر، دکوراتیو، تراورتن، گرانیت، آجر و… از انواع دیوارپوش‌های سنگی هستند. هر کدام این دیوارپوش‌ها با هم متفاوت‌اند و مزایا و معایب خاص خود را دارند. به طور مثال دیوارپوش مرمر قیمت بسیار بالایی دارد اما در مقابل با یک جلوه‌ بسیار زیبا، مقاومت و دوام بالا و همینطور به دلیل روشن بودن رنگی که دارد، کمک بسزایی به نورپردازی محیط می‌کند. سنگ‌های دکوراتیو نیز به عنوان نمونه‌ای دیگر از دیوارپوش‌های سنگی، دارای تنوع بالایی هستند و نصب و اجرای آنها به راحتی قابل انجام است، اما تمیزکاری آنها سخت انجام می‌شود.

آجر نیز در بین دیوارپوش‌های سنگی متقاضیان زیادی دارد. قابلیت رنگ پذیری و تنوع بالای آن و همینطور قیمت مناسبی که دارد، موجب شده است تا افراد از آن در فضای مختلفی استفاده کنند. اما یکی از معایب فاحش دیوارپوش آجری، زیبایی کمتر آن نسبت به دیگر دیوارپوش‌های سنگی است، که به نظر می‌آید قابل چشم پوشی باشد.

دیوار پوش فایبر گلاس

دیوار پوش فایبر گلاس از موادی همچون: کربنات، سیلیس، کوارتز و دولومیت تشکیل شده‌است. این نوع دیوارپوش شبیه پارچه‌ای پر از تار و پود است. از مزایای آن مقاومت و استحکام بالا است. همچنین این نوع از دیوارپوش‌ها در برابر مواد شیمیایی با داوم هستند و حرارت هیچ گونه آسیبی به آن‌ها نمی‌زند. اگر به دنبال دیوارپوش غیر قابل اشتعالی می‌گردید، بهترین نوع دیوارپوش، دیوارپوش فایبرگلاس است.

جمع بندی

شرایط محیطی، دکوراسیون داخلی و همینطور سلیقه و نیاز شما مشخص می‌کند که از بین انواع دیوارپوش کدام یک را انتخاب کنید. دیوارپوش‌ها علاوه عایق بودن و قابلیت پوشاندن سطح دیوارها، کارکرد زیبایی دارند.
این امکان برای شما فراهم است تا هر آنچه که فضای خانه یا شرکت و محل کار شما می‌طلبد، دقیقا دیوارپوش را براساس همان معیارها انتخاب کنید. بدون شک وجود تنوع بالا در الگو، بافت، رنگ و جنس جدیدترین دیوارپوش ها سلیقه شما را برآورده می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.