کفپوش استیکر

کفپوش سه بعدی اپوکسی – معایب

کفپوش سه بعدی اپوکسی

در این مقاله کوتاه قصد داریم در مورد معایب کفپوش اپوکسی صحبت کنیم. البته هدف ما این نیست که اپوکسی را رد کنیم. صرفا با توجه به تجربه‌ی فراوان خود در طراحی نقاشی سه بعدی و کفپوش سه بعدی، تجربیات‌مان را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ویداوین مدت‌ها از اپوکسی برای پروژه‌های خود استفاده کرده است و به این نتیجه رسیده است که کفپوش سه بعدی اپوکسی برای استفاده در هر مکانی مناسب نیست.

کفپوش اپوکسی آسانسور

کفپوش اپوکسی آسانسور ماندگاری ندارد

کفپوش سه بعدی اپوکسی به چه صورت ساخته و نصب می‌شود؟

اگر بخواهیم روند کار را به صورت بسیار ساده توضیح دهیم، بدین صورت است که ابتدا یک پوستر یا برچسب که بر روی آن طرح و عکس سه بعدی چاپ شده است بر روی کف زمین چسبانده می‌شود. سپس اپوکسی به صورت یک مایع غلیظ بر روی آن ریخته می‌شود و سطح آن را صاف می‌کنند و ساعت‌ها منتظر می‌مانند که آن مایع خشک شود و حالت شیشه به خود بگیرد.

معایب و محل‌های نامناسب برای نصب کفپوش سه بعدی اپوکسی چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، اپوکسی بر روی یک پوستر یا برچسب ریخته می‌شود. متاسفانه پس از گذشت مدت زمان نه چندان طولانی، امکان جدا شدن اپوکسی از آن پوستر یا برچسب، بسیار زیاد است. ویداوین قبلا از اپوکسی استفاده می‌کرده است اما به دلیل همین اتفاق، اپوکسی را از استفاده در پروژهای خود حذف کرده است.

معایب اپوکسی

اپوکسی پس از خشک شدن، سفت و شکننده می‌شود و بسیار آسیب‌پذیر است. ما آن را برای محل‌هایی که رفت‌وآمد زیادی دارند و به خصوص مکان‌هایی که قرار است با کفش از روی آن عبور کنند، پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا اپوکسی به سرعت خش برمی‌دارید و همین خش برداشتن باعث می‌شود که کدر شده و طرح سه بعدی زیر آن دیده نشود و کیفیت ابتدایی را نداشته باشد.

کفپوش اپوکسی آسانسور سه بعدی

کفپوش اپوکسی آسانسور شکننده است

همچنین شکننده بودن اپوکسی باعث می‌شود که در مکان‌های که حرکت و ارتعاش دارند (مانند آسانسور) مناسب نباشد و به سرعت خراب شود و نیاز به تعویض کفپوش باشد.

و مورد آخر اینکه نصب کفپوش سه بعدی اپوکسی بسیار زمان‌بر است و بسته به سایز آن، بین چند ساعت تا چند روز زمان می‌برد که خشک شود و البته جمع آوری و تعویض آن نیز توسط متخصص و با صرف هزینه خواهد بود.

عکس از برخی طرح های کفپوش سه بعدی اپوکسی

اگر کمی در مورد اپوکسی جستجو کرده باشید، به این نتیجه رسیده‌اید که نمونه‌ی اجرا شده برای کفپوش سه بعدی اپوکسی کم است و غالب طرح‌ها صرفا با فتوشاپ ساخته شده‌اند.

نمونه‌های واقعی آنها که نصب شده باشند، بسیار کم است. و بیشتر افراد و شرکت‌ها، به جای انجام پروژه و نمایش آن، بر روی آموزش نصب کفپوش اپوکسی فعالیت می‌کنند.

کفپوش اپوکسی آسانسور لوکس

کفپوش اپکسی آسانسور به راحتی خش برمی‌دارد

البته اپوکسی و رزین کاربردهای بسیار زیادی دارد و محصولات جالب و جذابی توسط آن ساخته می‌شوند اما ویداوین اپوکسی را برای استفاده در ساخت کفپوش‌های سه بعدی توصیه نمی‌کند.

برای داشتن دیواری متفاوت، به نصب دیوارپوش احتیاج دارید. بر روی دکمه‌ی روبرو کلیک کنید و با تمام مدل‌های دیوارپوش موجود در بازار آشنا شوید.

محصولات ساخته شده با اپوکسی و رزین

بهترین کفپوش سه بعدی چیست؟

مهمترین قسمت در کفپوش سه بعدی، طراحی آن است. طراحی باید به صورت حرفه‌ای انجام شود که خود طرح حالت سه بعدی داشته باشد.

البته این طراحی نیز توسط فرد طراحی که با تکنیک‌های کفپوش خطای دید و نقاشی‌های سه بعدی آشنا نباشد و بر آنها مسلط نباشد، قابل انجام نیست و در صورت انجام نیز حالت جذاب و جالبی ندارد.

کفپوش اپوکسی آسانسور سنگی

کفپوش PVC ویداوین بهترین جایکزین کفپوش اپوکسی آسانسور

 

ویداوین با توجه به تجربیات و پروژهای فراوانی که انجام داده است (نمونه‌ی این پروژها که چندین کفپوش سه بعدی و سایر کفپوش‌های خطای دید و محصولات سه بعدی در آن استفاده کرده‌ایم رویا پارک است) کفپوش‌هایی را با استفاده از PVC تولید کرده است.

این کفپوش‌ها معایب کفپوش اپوکسی را ندارند و بسیار سریع نصب می‌شوند و شخص خریدار می‌تواند آن را نصب کند. این کفپوش‌ها که می‌توانید در صفحه کفپوش آسانسور با آنها آشنا شوید، تا سایز ۳ متر در ۳ متر قابل تولید هستند و علاوه بر آسانسور، در هر محل دیگری قابل استفاده هستند.

اگر قصد سفارش سایزی بزرگتر از ۳ متر در ۳ متر و یا تمایل به تولید طرحی متفاوت و یا تولید کفپوش سه بعدی مختص خودتان را دارید، با ما تماس بگیرید.

برخی از نمونه‌های کفپوش ویداوین را که نصب شده و عکس آنها توسط خریداران محترم برای ما ارسال شده است را در صفحه نمونه کفپوش آسانسور مشاهده فرمایید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.