دکوراسیون و معماری

دیوارپوش pvc چیست و چه مزایایی دارد؟

دکوراسیون جدیدمنزل

از قدیمی‌ترین تا جدیدترین نوع دیوارپوش‌ها همگی در زیباسازی فضای بیرونی و داخلی منزل نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. یکی از پرطرفدارترین دیوارپوش‌هایی که در صنعت دکوراسیون داخلی حرفی برای گرفتن دارد، دیوارپوش pvc است. این نوع دیوارپوش را شاید در قالب‌های دیگری با کاربرد متفاوتی ببینید. اما در هر صورت پی وی سی به عنوان نوعی پلیمر ترموپلاستیک، یک پوشش دکوراتیو به حساب می‌آید که می‌توان از آن برای دکوراسیون داخلی منازل و ادارات استفاده کرد. البته در مواردی قابلیت استفاده برای پوشش‌های بیرونی و نمای ساختمان را نیز دارد. این مطلب از ویداوین شما را با موارد استفاده، کاربرد، مزایا و معایب دیوارپوش پی وی سی و انواع مختلف آن آشنا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید.

موارد استفاده و کاربرد دیوارپوش‌های پی وی سی

استفاده از این ابزار در طراحی دکوراسیون علاوه بر زیباسازی فضای داخلی ساختمان به برطرف کردن عیوب دیوارها و نگهداری از آنها کمک بسزایی می‌کند. از آنجایی که دیوارپوش پی وی سی به عنوان یک عایق عمل می‌کند، می‌توان از آن در فضاهای مختلفی مانند انواع سالن‌ها، بیمارستان‌ها، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و… استفاده کرد. از این نوع دیوارپوش معمولا برای فضاهای دارای رطوبت بدون هیچ نگرانی استفاده می‌شود.

انواع دیوارپوش pvc

انواع دیوارپوش pvc

انواع دیوارپوش های پی وی سی از نظر جنس، طرح، رنگ و کاربرد با هم متفاوت هستند. با توجه به سلیقه افراد و مکان نصب دیوارپوش انتخاب‌ها می‌توانند متفاوت باشند. بنابراین پس از آشنایی با انواع دیوارپوش پی وی سی می‌توانید بدون هیچ محدودیتی یک انتخاب عالی داشته باشید.

دیوارپوش پی وی سی ساده

این نوع دیوارپوش همانطور که از نام آن پیداست ساده‌ترین و به نوعی معمولی‌ترین نوع دیوارپوش پی وی سی است. پنل‌های پی وی سی ساده توخالی ساخته می‌شوند، به طوری که در مقابل ضربات شکننده هستند. به همین جهت طراحان از این نوع دیوارپوش برای مکان‌های پر رفت و آمد استفاده نمی‌کنند.

دیوارپو‌ش‌های پی وی سی ساده در طول 6 متر و به ابعاد 20 سانتی متر ساخته می‌شوند. شما می‌توانید با پرداخت یک هزینه کم از پی وی سی ساده برای فضاهایی که امکان آسیب رسیدن به دیوارپوش بسیار پایین است استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
تفاوت کاغذ دیواری و دیوارپوش

 

 

دیوارپوش پی وی سی ضد ضربه

پی وی سی ضدضربه

بر خلاف دیوارپوش pvc ساده، پی وی سی ضد ضربه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. سازندگان این نوع دیوارپوش برای بالا بردن مقاومت آن در برابر فشار و ضربات، ضخامت پنل‌ها را به 8 میلی متر رسانده‌اند.
شما می‌توانید از پنل‌های ضد ضربه پی وی سی بدون هیچ نگرانی برای مکان‌های پر رفت و آمد استفاده کنید. در مکان‌هایی مثل حیاط، پارکینگ، راه پله‌ها و… که فضاهای پر رفت و آمدی هستند، پی وی سی ضد ضربه مقاومت و ماندگاری بالایی از خود نشان می‌دهد.
قیمت این نوع دیوارپوش در مقایسه با پی وی سی ساده بالاتر است، اما کیفیت و کارایی بالاتر آن باعث شده است تا طراحان به استفاده از آن بیشتر روی بیاورند.

دیوارپوش پی وی سی چاپی

دیوارپوش پی وی سی چاپی

پنل‌های پی وی سی در این مدل با طرح و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند. از نظر کیفیت ساخت هیچ نگرانی نمی‌توان نسبت به این نوع دیوارپوش pvc داشت، اما همانطور که از نام آن پیداست، طرح‌های چاپ شده‌ای بر روی این پنل‌ها قرار دارند که ممکن است پس از چند بار شستشو پاک شوند.
در صورتی که بتوانید به خوبی از پی وی سی چاپی نصب شده بر روی دیوارها مراقبت کنید، بی شک تا سالهای طولانی دوام و ماندگاری و جذابیت خود را حفظ می‌کنند. مزیت این نوع دیوارپوش در طرح و رنگ‌های متنوعی است که دارد، بنابراین اگر مسئله پاک شدن طرح‌های چاپ شده روی پنل‌ها شما را نگران نمی‌کند، این نوع دیوارپوش می‌تواند زیبایی بسیار خاصی به دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار شما ببخشید.

 

پیشنهاد مطالعه:
دیوار پوش برای اتاق خواب

 

 

دیوارپوش پی وی سی روکش دار

پی وی سی روکش دار

اگر به دنبال بهترین نوع دیوارپوش پی وسی هستید، مدل روکش‌دار پنل‌های پی وی سی با قابلیت شستشو، آنتی باکتریال بودن و همینطور ضخامت بالایی که دارند، بهترین انتخاب برای دکوراتیو منزل و محل کار شما هستند.

پنل‌های پی وی سی روکش دار از چند لایه مقاوم تشکیل شده‌اند و برای آنها یک روکش بیرونی مقاوم در نظر گرفته شده است. این نوع پی وی سی در برابر شستشو با مواد شوینده مقاومت بالایی دارد، به طوری که بدون هیچ نگرانی می‌توانید آلودگی‌ها را از روی آن پاک کنید.
یکی دیگر از مزیت‌های پنل روکش دار پی وی سی در انعطاف پذیری بالایی است که دارد. این نوع پی وی سی در ابعاد و اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی قابل طراحی و تولید است.

از نظر مکان نصب، دیوارپوش pvc روکش دار هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. به همین خاطر در اتاق خواب، سالن پذیرایی، ساختمان‌های اداری، راهروها، راه پله‌ها، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و… قابل استفاده هستند.

 

پیشنهاد مطالعه:
انواع دیوار پوش چسبی

 

 

دیوارپوش pvc سه بعدی

در طراحی دکوراسیون داخلی دغدغه طراحان همیشه ایجاد فضایی شیک و بسیار زیبا بوده است. منازل و ادارات بخش‌های مختلفی مانند اتاق‌ها، سالن‌ها، راهروها و… دارند. بنابراین برای همه بخش‌ها نمی‌توان از یک نوع دیوارپوش استفاده کرد. در اینجا نیز دیوارپوش پی وی سی سه بعدی به همین منظور طراحی و تولید می‌شود.

دیوارهای شاخص را باید با یک طراحی مجزا و متفاوت از دیگر بخش‌ها جدا کرد تا با جلوه‌ای زیبا، خاص و متفاوت بودن آنها بیشتر به چشم بیاید. دیوارپوش پی وسی سه بعدی جنبه زیبایی و تزئینی دارد. و با طرح و نقش‌هایی برجسته، یک نمای متفاوت برای فضای انتخابی شما ایجاد می‌کند.
این نوع دیوارپوش قابلیت نصب آسان دارد و علاوه بر اینکه به عنوان عایق صوتی عمل می‌کند، به خاطر وزن سبک پنل‌های آن، می‌توانید در هر زمان تغییر چیدمان را برای آنها انجام دهید. به عنوان دو مزیت دیگر این پنل‌ها می‌توان به قابلیت رنگ آمیزی و داشتن فضای خالی برای عبور سیم کشی از پشت پنل‌ها اشاره کرد.

 

مزایای استفاده از دیوارپوش پی وی سی

مزایا دیوارپوش pvc

مزایا دیوارپوش پی وی سی در واقع همان دلایلی هستند که این نوع دیوارپوش را به یک گزینه‌ انتخابی ارزشمند تبدیل کرده‌اند. به کمک دیوارپوش pvc به خوبی میتوان از دیوارها مراقبت و نگهداری کرد؛ اما مزایای بیشتری وجود دارند که در ادامه آنها را ذکر می‌کنیم:

  • پنل‌های پی وی سی کاملا ضد آب هستند. به همین جهت استفاده از آنها در حمام و سرویس بهداشتی هیچ گونه ممانعتی ندارد.
  • طرح‌های متنوعی دارند.
  • قابلیت تمیز شدن با دستمال و مواد شوینده را دارند.
  • قابلیت نصب آسان و سریع دارند.
  • به عنوان عایق صوتی عمل می‌کنند.
  • از نفوذ سرما و گرما جلوگیری می‌کنند.
  • تا دمای 85 درجه سانتی گراد از خود در برابر حرارت مقاومت نشان می‌دهند.
  • قابلیت نصب در مکان‌ها و سطوح مختلف را دارند. به‌طوری که می‌توان از آنها برای محل‌های قوس‌دار نیز استفاده کرد.
  • در برابر آتش سوزی صددرصد مقاومت از خود نشان می‌دهند.
  • وزن سبک پنل‌های پی وی سی به سبک سازی سازه‌ها و در نهایت به کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله کمک می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
انواع دیوار پوش های جدید

 

 

معایب دیوارپوش پی وی سی

در کنار مزایای ارزشمند دیوارپوش‌های پی وی سی نمی‌توان معایب آنها را نادیده گرفت. در واقع به دلیل پلاستیکی بودن ترکیبات ساختاری پنل‌های پی وی سی، دور از انتظار نیست که این محصول به طبیعت آسیب برساند.
به علاوه اگر از انواع دیوارپوش پی وی سی برای فضاهایی استفاده کنید که نور خورشید به طور مستقیم بر آنها بتابد، ممکن است به مرور زمان شاهد تغییراتی در رنگ و ظاهر پنل‌های آنها باشید.

جمع بندی

دیوارپوش‌ pvc یکی از پرطرفدارترین دیوارپوش‌هایی است که قابلیت استفاده بر روی انواع سطوح را دارد. این نوع دیوارپوش علاوه بر پوشش دکوراتیو، یک انتخاب عالی برای ساخت سقف کاذب است. شاید فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و حمام و مناطق نم‌دار و پر رطوبت امکان استفاده از دیگر دیوارپوش‌ها را از شما بگیرند. اما بی شک پی وی سی‌های دکوراتیو به خاطر تنوع بالایی که در طرح و رنگ و جنس دارند و عایق بودن در برابر صدا، رطوبت و گرما و سرما، شما را از هرگونه دیوارپوش دیگری بی نیاز می‌کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.