سرگرمی و تفریحات

نکات مهم در عکاسی از محصول برای اینستاگرام

عکاسی از محصول در اینستاگرام

ارتباطی که کاربران از طریق دریچه چشم با محصولات و برند شما برقرار می‌کنند، افزایش فروش را به دنبال دارد. اهمیت این مسئله را نمی‌توان در پلتفرمی مانند اینستاگرام نادیده گرفت. این پلتفرم مبتنی بر تصاویر و ویدئوها است. بنابراین جذابیت بصری محتواهایی که در این فضا به اشتراک گذاشته می‌شوند، تاثیر بسزایی در جذب گروه گسترده‌ای از مخاطبین و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل دارد. به همین جهت عکاسی از محصول برای اینستاگرام به یک دغدغه بسیار مهم تبدیل شده است و فعالان کسب و کارهای اینترنتی نمی‌توانند از اهمیت آن چشم پوشی کنند. در این مطلب به ترفندها، ایده‌ها و نکات کاربردی بسیار مهمی اشاره شده است، که به کمک آنها میتوانید عکاسی از محصولات برای اینستاگرام را با بالاترین سطح از کیفیت و تاثیرگذاری انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب از ویداوین همراه ما باشید.

وسایل و تجهیزات لازم برای عکاسی از محصول

عکس گرفتن از محصول برای اینستاگرام بدون داشتن وسایل و تجهیزات ضروری امکان پذیر نیست. اما این بدین معنا نیست که حتما در شروع کار بودجه کلانی را صرف خرید وسایل گران قیمت کنید. در ابتدای مسیر میتوانید به سراغ تجهیزات ارزان قیمت بروید و با همان وسایل کار خود را شروع کنید. زمانی که به فروش خوبی از محصولات برسید این شرایط برای شما فراهم می‌آید تا با سود حاصل شده از فروش، تولید محتوای تصویری را برای محصولات با تجهیزات حرفه‌ای‌تری انجام دهید. از جمله وسایل لازم برای عکاسی از محصول می‌توان به اتاقی با پنجره و نورپردازی مناسب، پس زمینه سفید و خنثی، دوربین دیجیتال یا گوشی موبایل و سه پایه اشاره کرد.

عکاسی از محصولات اینستاگرامی با رعایت چند نکته مهم

عکس از محصول

عکاسی از محصول برای اینستاگرام را می‌توانید با رعایت چند نکته فنی بسیار مهم و استفاده از ایده‌های عکاسی محصول، به بهترین شیوه انجام دهید. فراموش نکنید که در عکاسی صرفا ذوق و سلیقه کافی نیست. شما باید بتوانید به کمک تکنیک‌ها و ایده‌های کاربردی از محصولات عکاسی کنید و به بهترین شیوه آنها را با مخاطبین به اشتراک بگذارید.

استفاده از نورپردازی مناسب

برای عکاسی از محصول می‌توانید از دو منبع نور طبیعی و استودیویی استفاده کنید. گرفتن عکس‌هایی با کیفیت و نزدیک به واقعیت، بدون نورپردازی مناسب امکان‌پذیر نیست. هر چند هم که از پس زمینه سفید استفاده کنید، بدون نورپردازی، عکس‌ها روشن و واضح به نظر نمی‌رسند. بنابراین در قدم اول باید فضایی با نور کافی برای عکاسی انتخاب کنید.

بهتر است عکاسی از محصولاتی مانند خوراکی‌ها و پوشاک را در فضایی با نور طبیعی انجام دهید؛ برای انجام این کار علاوه بر عکاسی در اتاقی با پنجره و نور طبیعی، می‌توانید از فضای باز هم استفاده کنید. در مقابل زمانی که بخواهید از محصولاتی مانند آثار هنری که پرجزئیات‌تر هستند، عکاسی کنید، استفاده از وسایل و تجهیزات نورپردازی مصنوعی یا همان استودیویی گزینه بهتری برای شما است.

 

پیشنهاد مطالعه:
چگونه عکس خوب بگیریم

 

 

داشتن خیمه عکاسی یا لایت باکس

علاوه بر تجهیزات ضروری که در عکاسی از محصول برای اینستاگرام به آنها نیاز دارید، برای بهتر شدن شرایط عکاسی می‌توانید به داشتن یک خیمه عکاسی یا لایت باکس نیز فکر کنید. لایت باکس‌ها بر حسب نوع محصول در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند.

به کمک لایت باکس که جعبه‌ای معمولا سفید رنگ است، می‌توانید از زوایای مختلفی به محصولات نور بتابانید و به بهترین شکل از آنها عکاسی کنید. در واقع عکس‌هایی که در خیمه عکاسی می‌گیرید قابل برش هستند، به طوری که می‌توانید از بک‌گراندهای مختلف برای ویرایش آنها استفاده کنید.

البته در شروع کار لامز نیست لایت باکس حرفه ای تهیه کنید و می توانید با چند وسیله ساده، خیمه یا لایت باکس عکاسی را بسازید.

عکاسی با دوربین حرفه‌ای یا گوشی هوشمند

عکاسی با گوشی از محصول

این روزها گوشی‌های هوشمند در دسترس‌ترین تجهیزات برای گرفتن عکس و ویرایش و اشتراک‌گذاری آنها در پلتفرم‌های مختلف هستند. بنابراین برای عکاسی از محصول می‌توانید بدون صرف هزینه برای خرید دوربین دیجیتال حرفه‌ای، در کمترین زمان ممکن با گوشی عکس‌های باکیفیتی بگیرید و با همان گوشی آنها را ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید. عکاسی از محصول برای اینستاگرام با گوشی مزایای بسیاری نسبت به دوربین دیجیتال دارد؛ اما در صورتی که بخواهید عکس‌هایی حرفه‌ای با کیفیت بالا بگیرید، دوربین دیجیتال بهترین انتخاب به حساب می‌آید.

استفاده از لنزهای مناسب

جالب است بدانید که نه تنها برای دوربین حرفه‌ای بلکه برای دوربین گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانید از لنزهای مختلف استفاده کنید. این امکان کمک می‌کند تا شما با یک گوشی هوشمند در حد یک دوربین حرفه‌ای به بهترین شکل عکاسی کنید. اما در هر دو صورت انتخاب لنز مناسب برای عکاسی دارای اهمیت زیادی است.

استفاده از لنزهای واید در عکاسی از محصول اصلا توصیه نمی‌شود؛ اما در عوض لنزهای تله فوتو و تله فوتو کوتاه‌تر چشم انداز و پرسپکتیوی نزدیک و شبیه به چشم انسان دارند و می‌توانند ابعاد سوژه را به بهترین شکل در تصاویر ثبت شده حفظ کنند. در صورتی که بخواهید از سوژه‌های کوچک از نمایی نزدیک‌تر عکس بگیرید، لنز ماکرو در اینجا پرکاربردتر از هر لنز دیگری است.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین پارک تهران برای عکاسی

 

 

جلب نظر مخاطبان به کمک تئوری رنگ

در آموزش عکاسی از محصول برای اینستاگرام نمی‌توان از اهمیت تئوری رنگ‌ غافل شد. رابطه مستقیم رنگ‌ها با روانشناسی انسان و تاثیری که در جلب نظر و توجه مخاطبان دارد، در عکاسی از محصول و افزایش فروش در اینستاگرام نیز اهمیت خود را نشان داده است.

بنابراین بهتر است برای ثبت عکس‌هایی جذاب‌تر به سراغ چرخه رنگ‌ها که شامل رنگ‌های مکمل، تقسیم مکمل، رنگ‌های سه گانه و رنگ‌های مشابه می‌شود، بروید و در مورد آنها اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. به کمک رنگ‌ها و ترکیبی از آنها می‌توانید مخاطبین را به عکس العمل وا دارید و احساسات خاصی را به آنها منتقل کنید.

توجه به اهمیت ترکیب‌بندی در عکاسی از محصول

ترکیب بندی رنگ در اینستاگرام

ترکیب بندی به نحوه قرار گرفتن سوژه‌ها و عناصر در یک قاب کنار هم به شیوه‌ای که بتوانند روی یکدیگر اثر بگذارند، گفته می‌شود. در واقع به کمک ترکیب بندی می‌توان مفهوم سوژه و موضوع تصاویر را به راحتی به مخاطبین انتقال داد تا بتوانند به درک متفاوتی از عکس‌ها برسند.

از اصلی‌ترین قانون‌های ترکیب بندی می‌توان به قانون یک سوم، ترکیب بندی متقارن، تکنیک خطوط راهنما و هدایت کننده، تکنیک استفاده از فضای خالی در عکس، قانون اعداد فرد و… اشاره کرد. توصیه می‌کنیم بیشتر از هر نکته و ترفند دیگری به قانون‌های مهم ترکیب بندی در عکاسی از محصول پایبند باشید؛ به این شیوه می‌توانید در عکس‌ها نوعی کشش و جذابیت بسیار موثر ایجاد کنید.

ترفندها و ایده‌های عکاسی از محصول برای اینستاگرام

ایده‌های عکاسی از محصول به اندازه نکات فنی در عکاسی، مهم و مورد توجه هستند. تنها با ایجاد تمایز است که می‌توانید با میلیون‌ها عکسی که در اینستاگرام وجود دارند، به رقابتی سالم و تاثیر گذار بپردازید، بنابراین توصیه می‌کنیم از ایده‌های این بخش غافل نشوید:

  • محصول خود را در حال استفاده نشان دهید: به سادگی می‌توان محصولات را داخل لایت باکس قرار داد و از آنها عکس گرفت. اما در صورتی که می‌خواهید حس بهتری به مخاطب بدهید، از محصول در حال استفاده عکس بگیرید. به این روش می‌توانید ویژگی‌های مختلف محصول را نشان دهید و قدرت جذب مخاطب را بالا ببرید.
  • از همه زوایا محصول عکاسی کنید: زمانی که تمام زوایای محصول در عکس‌ها مشخص باشد، مشتری را به سمت انتخابی راحت‌تر هدایت می‌کنید. در هر پست از اینستاگرام می‌توانید ده عکس از یک محصول را به اشتراک بگذارید، بنابراین این امکان برای شما فراهم است تا تمام جزئیات محصول و زیر و بم آن را به مخاطب نشان دهید.
  • از محصولات خود به سبک فلت‌لی عکاسی کنید: در این سبک جذاب از عکاسی می‌توانید محصولات را با یک تم خاص روی سطح صافی مانند شیشه قرار دهید و از نمای بالا از آنها عکس بگیرید.
  • برای ویرایش عکس‌ها وقت بگذارید: عکس‌ها نیاز به اصلاح رنگ و نور، اضافه کردن لوگو و واترمارک، تغییر سایز، تغییر پس زمینه و… دارند؛ بنابراین با دقت کافی به ویرایش آنها بپردازید. اما فراموش نکنید که ویرایش بیش از حد عکس‌ها تاثیر منفی دارد. بهتر است در این باره با مخاطب خود صادق باشید و محصول را مطابق با واقعیت به نمایش بگذارید.

جمع بندی

فوت و فن‌های عکاسی از محصول برای اینستاگرام به شما کمک می‌کنند تا با هدف افزایش میزان فروش، به واسطه تصاویری جذاب و زیبا محصولات برند خود را به خوبی معرفی کنید. همیشه برای عالی و حرفه‌ای بودن نیاز به تجهیزات گران قیمت نیست. فقط کافی است به نکات و ترفندهای گفته شده در این مطلب عمل کنید، و با هر میزان بودجه و وسایلی که دارید، شروع جذابی را رقم بزنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.