ایده های خلاقانه

صندلی خلاقانه با تصویر خطای دید

میز خطای دید

شاید شما سلیقه خاص خودتان را دارید. شبیه هیچ کس دیگر عمل نمیکنید و انتخاب نمیکنید. حتی ممکن است دیگران از شما و انتخاب هایتان ایراد بگیرند که چرا چنین سلیقه ای را دارد. شاید به این فکر میکنید که چرا صندلی ها همیشه انقدر ساده هستند. فقط به درد نشستن میخورند. چرا هیچ کارکرد دیگری ندارند.

سالها است که کارکرد ابزار ها از آنچه هدفشان بوده خارج شده است. تلفن های همراه به ماشین های بازی قدرمت تبدیل شده اند. اتومبیل ها بیشتر شبیه به یک تابلو نقاشی شده اند. این یعنی سالها است که ما دیگر تنها به فکر برآوردن نیازهایمان از ساخت چیز ها نیستیم. این در حالی است که حتی بعضی از اشیا و ابزارهایمان از کارکرد اصلی خود خارج شده اند. برای مثال شما دیگر از کوزه برای آب خوردن استفاده نمیکنید بلکه آن را در دکوری خانه میگذارید. یا ظرف های بلور و کریستال که تقریبا هیچ کس از آنها برای صرف غذا استفاده نمیکند. بعضی ها هم با دیگر ابزار ها ادغام شده اند، مثل رادیو ها.

به هرحال با این تفاسیر دیگر چیزی سر جایی که ۵۰ سال پیش فکر میکردیم نیست. امروز به این فکر میکنیم که چطور میشود که یک صندلی برای نشستن نباشد. بلکه یک تابلو هنری باشد که آن را حتی به دیوار نصب میکنیم.

احتما این میز خطای دید هم برای شما جالب است. حتما دیدن آن را از دست ندهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.