ایده های خلاقانه, دکوراسیون و معماری

سرویسی جذاب برای معماران خلاق

اهمیت خلاقیت در صنعت ساختمان

مهندس معمار یا طراح دکوراسیون داخلی ، گاه برنامه تغییر فضایی را دارد که از قبل وجود داشته است. این موضوع، می تواند حالت ساخت و ساز جدید و بازسازی ساختمان را نیز داشته باشد ولی گاه میتواند به تغییر و یا نوسازی دکوراسیون منجر شود، زیرا طراحی داخلی نسبت به ساختمان بقای کمتری دارد .این حالت در زمینه ساختمان های اداری و تجاری ، تالار پذیرایی ، دکوراسیون مغازه ، بوتیک ها و یا رستوران و فست فود ها هم مصداق می یابد. زیرا در این گونه کاربری ها، تغییرات و طراحی دکوراسیون داخلی حتی اگر به صورت سریع و حتی یک تا چند روزه انجام شود، یک اصل و روش برای جذب مشتری است .

کفپوش‌ ها نقش مهمی در زندگی امروز ما ایفا می‌کنند و کاربردهای متفاوتی را به عهده دارند . از کفپوش ‌های ورزشی گرفته تا کفپوش ‌هایی که زینت بخش زندگی ما هستند .به هنگام طراحی و تجهیز فضاها انتخاب کفپوش از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا علاوه بر پوشش کف، جنبه زینتی را نیز دارا می باشد و درحفظ ظاهر و زیبایی قسمت های مختلف، تأثیر بسزایی دارد .پوشش کف در طراحی داخلـی از چنان اهمیت بالایی برخوردار است که بسیاری از طراحان، طراحی داخلی فضا را بر مبنای پوشش کف، انجام می‌دهند .

see_this_instagram_photo_by_aquazemin_%e2%80%a2_109_likes__

خلاقیت ،  رمز تمایز

امروزه با وجود صد ها شرکت ساختمانی (معماری و دکوراسیون) و وجود بازار رقابتی ایجاد خلاقیت و تمایز کار چندان ساده ای نیست و این شرکت ها باید هم در نحوه اجرا و کیفیت سعی بر بهتر شدن داشته باشند و هم در استفاده از ایده های خلاقانه و خاص. ویداوین در حوزه ی طراحی خطای دید و سرویس های مبتنی بر آن فعالیت دارد .

نمونه پروژه‌ های ویداوین قابل رقابت با شرکت های مشابه اروپایی و آمریکایی در این حوزه هستند .

ویداوین رسالت خود را خلاقیت و خلق ایده های جدید در زمینه های مختلف می داند و سهم عمده منابع خود را صرف توسعـه آنهـا میکـند .

کفپوش سه بعدی چیست؟

در میان کفپوش های فعلی تنوع بسیاری وجود دارد اما همیشه استفاده از تصاویر با کیفیت بالا یا تصاویر با طراحی خطای دید که به دکوراسیون داخلی فضا کمک می‌کنند دغدغه بسیاری از طراحان داخلی بوده است .

کفپوش سه بعدی نامی است که اخیراً برای پوشش تصویری کف با طراحی های عادی یا بعضاً نیمه سه بعدی مصطلح شده است. تصویر در این کفپوش ها با لایه ای مقاوم در برابر سایش و عوامل محیطی محافظت می‌شود .

طراحی و نوع تصویر در این کفپوش ها از اهمیت ویژه ای برای انتقال حس سه بعدی برخوردار است. با این وجود در میان شرکت های فعال، این موضوع به دلیل تخصص آنها تنها در زمینه پوشش و رزین‌های صنعتی مهجور واقع شده است .

سرویس کفپوش سه بعدی که پیش از این توسط شرکت هایی در ایران ارائه شده است مشکلات و محدودیت های بسیاری را به همراه داشته اند.

از جمله این محدودیت ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

محدود بودن به استفاده از تصاویر دو بعدی استوک یا طرح های ارائه شده توسط شرکت مادر که امکان تغییر در آنها وجود ندارد .

. استفاده صرف از رزین اپوکسی یا آلکیدی عادی به عنوان محافظ که سبب تغییر رنگ در لایه تصویر می‌شود .

. چاپ تصویر بر روی لایه ای با سازگاری پایین نسب به رزین مورد استفاده جهت محافظت

. چاپ تصویر با دستگاه های سالونت که کیفیت چاپ و کنتراست پایینی را ارائه میکند .

. استفاده از رزین های سخت در کنار روش اجرا که قابلیت بازگشت به حالت قبلی را ندارند .

. عدم امکان طراحی دگرگون سه بعدی یا اختصاصی برای کفپوش سه بعدی

5

کفپوش های ویداوین

ویداوین بر اساس تخصص و تجربه در زمینه طراحی خطای دید و ادغام آنها با زمینه های مختلف تبلیغات و دکوراسیون موفق به توسعه راهکار عملی برای کفپوش های تصویری سه بعدی شده است .دستاورد یک سال تحقیق، پژوهش و آزمودن روش های کوناگون در اجرای کفپوش، دستیابی به نمونه موفق و رفع مشکلات یاد شده در قبل می‌باشد. کفپوش ویداوین دارای تنوع بالا طرح، امکان سفارشی سازی در طراحی و تفاوت در متریال اجرا بسته به نوع بهره برداری می‌باشد .

همچنین امکان بهره گیری از تکنیک های خطای دید و ‌طراحی دگرگون سه بعدی وجود دارد. این امکان میتواند در راستای اهداف طراح داخلی، القای احساس، ابعاد، رنگ و ساختار متفاوتی را داشته باشد.

متریال و جنس کفپوش ویداوین

کفپوش های ویداوین به دو روش امکان اجرا پیدا می‌کنند. هر دو روش بارها مورد آزمایش قرار گرفته تا بهترین نتیجه را در کنار طراحی مناسب رقم بزنند. این روش ها هر کدام دارای ویژگی های خاصی بوده تا نیازمندی های متفاوت مشتریان و رضایت آنها را در پی داشته باشد .

ax1

تصاویر و طراحی در کفپوش ویداوین

تصاویر آماده کفپوش های ویداوین شامل مجموعه از بهترین عکس‌های دو بعدی و نیمه سه بعدی با کیفیت بالا می‌باشد. مشتری میتوانید با توجه به مشخصات هر تصویر که شامل ابعاد مناسب اجرای آن طرح می‌باشد، اقدام به سفارش بر اساس پلان مورد نظر نماید.در کنار مجموعه آلبوم متفاوت ویداوین نسب به سایر شرکت‌ها، امکان سفارش طرح اختصاصی برای کفپوش مهیا شده است.

طرح اختصاصی می‌تواند در قالب تکنیک های دوبعدی، دوبعدی خطای دید، نیمه سه بعدی و دگرگون سه بعدی باشد. همچنین طراحی بنا بر سفارش مشتری و نیازمندی های مربوط به محل اجرا امکان سفارشی سازی برای متراژ و نقشه های مختلف را خواهد داشت.

روش ارائه سرویس

روش همکاری ویداوین برای ارائه سرویس کفپوش سه بعدی با انتقال دانش فنی و اعطای نمایندگی فروش و اجرای کفپوش ویداوین همراه است .ویداوین در این مدل همکاری تمرکز خود را بر روی توسعه سرویس و ارتقای هر روزه‌ ی آن معطوف خواهد کرد و شرکت های همکار بیشتر توان خود را برای ارائه بهتر آن به مشتریان صرف میکنند. این موضوع به معنی تشریک مساعی و ارتقای کیفیت محصول نهایی خواهد بود .در این روش شرکت های ارائه دهنده سرویس های طراحی و معماری، کفپوش، رنگ و رزین میتوانند با تمرکز بر اصل فعالیت خود و عدم صرف هزینه کلان برای افزودن یک خدمت جدید، به افزایش مجموعه پیشنهادات خود به مشتریان بپردازند

نحوه همکاری و انجام پروژه

 

مراحل شروع همکاری :

1 . تکمیل فرم همکاری

2 . تهیه بسته آموزش تکنیک های اجرای کفپوش ویداوین و آلبوم طرح های آماده

 

مراحل سفارش و انجام پروژه

با طـرح هـای آلبـوم :

1 . انتخـاب طـرح

2 . تهیه نقشه فنی محل اجرا طبق استاندارهای آموزش

3 . ارسال نقشه، کد طرح، نوع متریال و توضیحات

4 . سفارشی سازی طرح بر اساس نقشه و متراژ درخواستی

5 . چـاپ طـرح و ارسـال جـهـت نصـب و اجــرا

هزینه در کفپوش ویداوین با طرح آماده انتخاب شده از آلبوم بر اساس هر مترمربع محـاسبه و در هنگـام سفـارش تسـویه می‌شـود.

مراحل سفارش و انجام

پــروژه با طـــــرح های

اختصاصی یا ســـفارشی

1 . تهیـه نقشـه فنی محـل اجـرا طبـق استاندارهـا

2 . ارسال عکس های مرتبط با سوژه یا طرح مورد نظر طبق استاندارهای آموزش

3 . آماده سازی پیش نمایش برای تایید مشتری

4 . انجام طراحی اصلی و سفارشی سازی متناسب با نقشه فنی

5 . چـاپ طـرح و ارسال جهت نصـب و اجـرا

مراحل 3 و 4 جهت طراحی و اضافه شدن طرح به آلبوم در سفارش طرح سفارشی کفپوش ویداوین در حالت عادی (بدون هزینه اضافه) نیاز به  7 تا 17 روز کاری دارد.

سفارش طراحی در حالت اکسپرس که زمان مراحل 3 و 4 را تا 3 روز کاهش خواهد داد شامل هزینه اضافه خواهد شد.

هزینه سفارش با طرح سفارشی در حالت عادی به ازای هر مترمربع محاسبه و در هنگام سفارش تسویه میگردد.

طرح آماده شده در حالت سفارشی به آلبوم طرح های کفپوش ویداوین اضافه می‌گردد. درصورت درخواست طرح اختصاصی یا انحصاری هزینه انجام آن جداگانه محاسبه میگردد.

مراحل سفارش و انجام پروژه

اختصاصی  با طراحی  سه بعدی

 

1 . هماهنگی برای بازدید کارشناس فنی ویداوین

2 . تهیه نقشه فنی محل اجزا طبق استانداردها

3 . طراحی ایده اولیه طراحی دگرگون سه بعدی،

ارائه به مشتری و تایید طرح

4 . انجـام طراحـی اصلی دگرگـون سه بعدی

5 . چاپ طـرح و ارسـال جهـت نصـب و اجـرا

6 . اجرای پروژه با نظارت کارشناس فنی ویداوین

به دلیل خصوصیات طراحی دگرگون سه بعدی، این طرح ها تنها قابلیات استفاده در یک نوع نقشه فنی را دارد. لذا این طرح ها به صورت اختصاصی طراحی شده و هزینه طراحی آن مجزا محاسبه میگردد.

مراحل 3 و 4 در طراحی دگرگون سه بعدین به 10 تا 20 روز کاری بنا بر پیچیدگی پروژه و همکاری نیاز دارد .

هزینه چاپ طرح به ازای هر متر مربع محاسبه در زمان سفارش تسویه میگردد .

ax2

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.