ایده های خلاقانه, تبلیغات و بازاریابی, دکوراسیون و معماری

رونمایی از هوآوی P9 در تهران با چاشنی خطای دید

نام هواوی در سال ۲۰۱۵ در بین ۱۰۰ برند برتر جهان قرار گرفت و در لیست باارزش‌ترین برندها هم هوآوی رتبه‌ی ۷۰ را به خود اختصاص داده است.که از این رو تبلیغات جالب و تاثیرگذار این شرکت کمک شایانی برای دستیابی به این جایگاه کرده است.
شرکت هوآوی در مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران از دو تلفن هوشمند P9 و P9 پلاس رونمایی کرد. در حاشیه‌ی این مراسم، مجموعه‌ای از تصاویر در قالب یک گالری عکس به حاضرین نمایش داده شد که تماما با دوربین همین گوشی گرفته شده بود. اما مسئولان برگزاری به این نمایش عکس ها اکتفا نکردند و بدنبال روشهایی برای جذاب تر شدن این رونمایی هم برای شرکت کنندگان  در این مراسم و هم برای مردم درفضاهای مجازی و خبرگذاری ها باشد.
حال دربین حجمه ای  از ایده های تکراری و شوهای مشابه برگزارکنندگان این مراسم به فکر استفاده از تکنیک های جذاب خطای دید افتادند که چه در ایران و خارج از ایران از محبوبیت و جذابیت خوبی برخوردار است.

7-07
شرکت ویداوین سه سرویس جذاب را پیشنهاد داد که درادامه به بررسی این سرویس های جذابو نتایج آن ها میپردازیم:

اتاق ایمز

423834162_115206
اتاق ایمز یکی از مشهورترین نمونه‌های خطای ذهنی خطای دید است. این اتاق را یک متخصص چشم آمریکایی به نام آلبرت ایمز در سال ۱۹۳۴ اختراع کرد. دیوارها، سقف و کف اتاق ایمز در زاویه‌های گوناگونی به طرف یکدیگر متمایل شده‌اند که هرکدام از زاویه‌ها خیلی بزرگتر یا خیلی کوچکتر از ۹۰ درجه هستند.
فرد ناظر از روزنه کوچکی به اتاق نگاه می‌کند. یکی از افراد در یک گوشه از اتاق در مقایسه با فردی که در گوشهٔ دیگر اتاق است، بسیار کوچکتر به نظر می‌رسد؛ حال آنکه هر دو فرد قد یکسانی دارند. با اینکه این اتاق برای کسی که از روزنه به آن نگاه می‌کند مانند اتاقی مستطیلی شکل و معمولی به نظر می‌آید.
نقشه های ساخت و اجرای اتاق ایمز با ابعاد مناسب توسط ویداوین انجام شد همچنین برای کیفیت بهتر این اتاق از استیکرهایی برای تزیین داخل آن استفاده شد که باعث تاثیرگذاری بیشتربر روی بیننده گردید.
بی شک میتوان گفت تمامی حضار شرکت کننده در طول مراسم حداقل یکبار بداخل این اتاق رفتند وعکسهای جالبی را درفضاهای مجازیشان انتشاردادند.

photo_2016-06-22_16-52-05

 

تابلو چند وجهی

 

2-02
تابلو چندوجهی یکی دیگر از پیشنهاد های ویداوین برای این مراسم بود.
هواوی با دو بازیگر مطرح هالیوود یعنی Scarlett Johansson و Henry Cavill برای ویدیوهای بازاریابی این گوشی همکاری کرده است. این دو قرار است سفیر هواوی باشند.پیشنهاد ویداوین ایجاد تابلویی به شکل #OO بودکه در دو وجه آن تصاویر سیاه سفید و رنگی بازیگران طرح هالیوودی باشد و در وجه رو به رو نیز نام این گوشی به چشم بخورد(دلیل آنکه در تابلو ها یک عکس سیاه سفید و یک عکس رنگی قرار داشت این بود که یکی از دوربین های پشت هوآوی وظیفه ثبت رنگها را دارد و دیگری ثبت کردن جزییات تصویر که بکارگیری این خصوصیت در این تابلو از جذابیت¬ها و نمونه جالب تبلیغات و معرفی نوین این محصول بشمار میرود)
img_8700

photo_2016-06-22_16-52-26

استیکر سه بعدی دو سطحی

استیکر سه بعدی یک سرویس خلاقانه مبتنی بر تکنیک های خطای دید است. در این سرویس از طراحی دگرگون سه بعدی استفاده می‌شود که به صورت دیجیتال چاپ می‌شود و با لایه ای مقاوم در برابر سایش محافظت می‌شود.
در طراحی دگرگون تصویر به نحوی خاص طراحی می‌شود که بعد از چاپ و نصب بر روی سطح از زاویه ای از پیش مشخص شده به صورت سه بعدی دیده می‌شود. این ویژگی سبب میگردد تا استیکر سه بعدی پتانسیل فراوانی برای بهره برداری تبلیغاتی و نمایشگاهی به عنوان یه رسانه پویا در اختیار شما بگذارد.

3d-sticker
این سرویس ویداوین جزء محبوبترین سرویسهای تبلیغاتی در اروپا و آمریکاست که دارای قدرت ماندگاری و پیشینه دیداری است و قابلیت این را دارد که بعداز دیدن این استیکر و عکس گرفتن با آن بعنوان یادگاری باعث پخش شدن و یا حتی ماندگاری بلند مدت میشود.
هوآوی با سفارش این استیکر سه بعدی که درآن تصاویر جذاب بهمراه گوشی P9  قرار داشت زمینه ای برای عکاسی با آن را فراهم کرد که حتی ری یائو (Ray Yao)، مدیر منطقه‌ای هواوی و همچنین بنیامین دارامی مدیر ارشد بازاریابی هواوی در ایران ازعکس گرفتن با این استیکر استقبال کرده و سوژه¬ جالبی برای خبرگذاری ها فراهم کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.