دکوراسیون و معماری

دیوارپوش قابل شستشو چیست؟ معرفی انواع دیوارپوش قابل شست و شو

دیوارپوش قابل شستشو چیست؟

در منزل، کودک کوچکی دارید که مدام روی دیوار خراب کاری می‌کند؟ به دنبال دیوارپوش برای حمام و سرویس بهداشتی خود هستید؟ و یا از متورم شدن و پوست پوست شدن دیوارپوش‌های قبلی خود کلافه شده‌اید؟ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما و بسیاری از دیگر افراد زیبایی و تمیزی دیوارها است. من این موضوع را کاملا درک می‌کنم. برای همین هم، امروز به سوال "دیوارپوش قابل شستشو چیست؟" پاسخ می‌دهم. با من تا معرفی انواع دیوارپوش قابل شست و شو همراه باشید.

دیوارپوش قابل شستشو چیست؟

دیوارپوش قابل شست و شو چیست؟

دیوارپوش‌ها مصالحی هستند که برای زیبایی و مقاومت بیشتر دیوارها استفاده می‌شوند. آن‌ها انواع بسیار متفاوتی دارند که در مطلب انواع دیوارپوش به آن‌ها پرداختیم.

 بعضی از این نمونه‌ها مقاوم در برابر رطوبت، آتش و یا آب هستند. در این مطلب تمرکز ما بر معرفی دیوارپوش‌های ضد آب است.

دسته بندی دیوارپوش قابل شستشو

  • دیوارپوش‌هایی با قابلیت تمیزکاری: برای مثال دیوارپوش‌های پی وی سی فقط تا این حد قابل شست و شو هستند که به کمک پارچه‌ای مرطوب تمیز شوند. این که بخواهید با شلنگ آب به جان این نوع دیوارپوش بی‌افتید؛ حسابی خطرناک است!
  • دارای قابلیت شست و شو با آب زیاد: دیوارپوش‌های سنگی حسابی مقاوم هستند. شاید بتوانیم آن‌ها را با شیر جنگل مقایسه کنیم! این گروه هم در برابر آب زیاد و مواد شوینده و هم در برابر حرارت مقاوم هستند. شما حتی می‌توانید از این گروه دیوارپوش در حمام و دستشویی استفاده کنید.

چه مکان‌هایی نیاز به دیوارپوش قابل شستشو دارند؟

شاید از خودتان می‌پرسید دقیقا برای کدام قسمت‌های خانه باید به قابلیت شست و شو توجه کرد. حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • حمام و دستشویی
  • بالکن
  • پاسیو
  • بین کابینت‌ها
  • دیوار حیاط و باغ

ممکن است بپرسید چرا دیوارپوش؟ چرا کاغذ دیواری نه؟ به طور کلی در مطلب مقایسه کاغذ دیواری و دیوارپوش توضیح دادیم که چرا دیوارپوش انتخاب مناسب‌تری است.

انتخاب کاغذ دیواری ضد آب کار سخت‌تری است. در نتیجه مطلب امروز ما به دیوارپوش های ضد آب اختصاص دارد. 

معرفی ۶ دیوارپوش قابل شست و شو برتر سال!

حالا که به سوال "دیوارپوش قابل شستشو چیست" پاسخ دادیم. وقت آن رسیده تا در مورد انواع مدل‌ها هم صحبت کنیم. دقت کنید که برای نقاطی مانند حمام و دستشویی حتما باید از دیوارپوش‌های مقاوم‌تری مثل دیوارپوش سنگی کمک بگیرید. با این حال در ادامه به مدل‌های دیگری هم می‌پردازیم:

۱. دیوارپوش پی وی سی، تغییر ناگهانی خوش قیمت

دیوارپوش قابل شست و شو، مدل پی وی سی

مدت‌هاست که این نوع از دیوارپوش‌ها در بازار وجود دارند و مشتریان بسیاری هم از آن‌ها استفاده کرده‌اند. خوشبختانه حالا دیگر مثل گذشته فقط مدل‌های محدودی از دیوارپوش پی وی سی موجود نیست. بیش از ۴۰ مدل از آن‌ها در بازار فروخته می‌شوند. این دیوارپوش‌ها قیمت به نسبت مناسبی هم دارند.

آیا دیوارپوش قابل شستشو پی وی سی برای حمام هم مناسب است؟

 جنس پی وی سی برای مکان‌هایی مثل حمام و دستشویی مناسب نیست. متاسفانه در چنین مکان‌هایی خیلی زود قابلیت خود را از دست می‌دهد.

اگر ملاک شما برای انتخاب، امکان تمیزکاری است؛ این دیوارپوش می‌تواند گزینه‌ی درستی باشد. جالب این که نصب این دیوارپوش به نسبت کاشی و سرامیک بسیار راحت‌تر است.

دوست دارید بیشتر با این دیوارپوش آشنا شوید؟ حتما مطلب "همه چیز در مورد دیوارپوش pvc" را نیز مطالعه کنید.

۲. دیوارپوش چرمی، شیک و به یادماندنی

دیوارپوش چرمی قابل شستشو

از زمانی که دیوارپوش چرمی برای اولین بار عرضه شد، زمان کمی می‌گذرد. همین مدت محدود هم کافی بود، تا حسابی به دل آدم‌ها بنشیند.

دیوارپوش‌های چرمی در سه مدل تایل، رولی و پنل موجود هستند. معمولا تایل‌های دیوارپوش چرمی ضخامتی بین ۱ تا ۵ سانتی متر دارند.

چطور دیوارپوش چرمی را تمیز کنم؟

برای تمیز کردن، هفته‌ای یکی دو بار آن را با دستمال خیس پاک کنید. خوشبختانه بعد از تمیز کاری خبری از پوسته پوسته شدن و یا باد کردن نیست.

راستی پیشنهاد می‌کنیم برای لوکس‌تر شدن منزل‌تان فقط بخشی از دیوار را به دیوارپوش چرمی اختصاص دهید. بعضی از افراد خیال می‌کنند اگر تمام خانه را چرمی کنند چقدر باکلاس است، اما اصلا اینطور نیست! دیوارپوش چرمی جزو بهترین دیوارپوش های پذیرایی منزل هم محسوب می‌شود.

۳. دیوارپوش فومی، شگفتی انتخابی جدید

دیوارپوش قابل شستشو، نوع فومی

در سال‌های گذشته دیوارپوش فومی بیش‌تر از کشورهای آسیایی به کشور ما وارد شد. بعضی از افراد از این دیوارپوش برای بین کابینت‌های خود استفاده می‌کنند که پیشنهاد ما نیست.

لابد می‌پرسید چرا ما این انتخاب را پیشنهاد نمی‌کنیم؟ چون حتی برای بین کابینت‌های خود به دیوارپوشی مقاوم‌تر نیاز دارید. مدل‌های کم کیفیت‌تر این دیوارپوش خیلی زود مقاومت‌شان را از دست می‌دهند. همچنین با شست و شوی بیش از اندازه، چسب آن‌ها نیز از بین می‌رود.‎

پیشنهاد ما این است که از این نوع دیوارپوش برای پذیرایی منزل، اتاق خواب و مکان‌های کم تردد استفاده کنید.

۴. دیوارپوش بتنی، قوی و مستحکم مثل کوه

بهترین دیوارپوش قابل شستشو

دیوارپوش بتنی به دلیل مواد سازنده یعنی سیمان و آب این قابلیت را دارد که حتی با شلنگ آب شسته‌شود. چی از این بهتر؟ این نوع دیوارپوش جدای از قابلیت شست و شو، زیبایی بی‌نظیری هم دارد.

برای مثال استفاده از این نوع دیوارپوش در حیاط و ترکیب آن با چند نیمکت جذاب، انتخاب فوق‌العاده‌ای است که حیاط ساختمان را از این رو به آن رو می‌کند.

اگر شما طرفدار دکورهای مینیمال و رنگ‌های سرد هستید، استفاده از این دیوارپوش برای پذیرایی، اتاق مهمان و یا هر محل دیگری هم مناسب است. در مطلب انتخاب دیوارپوش برای اتاق خواب توضیح دادیم که این دیوارپوش‌ها در چه مدل‌های ویژه‌ای به فروش می‌رسند.

۵. دیوارپوش آجری، نوستالژی‌ای نو

دیوارپوش اجری، دیوارپوش قابل شست و شو

آجر به عنوان متریالی درجه یک و زیبا مدت‌هاست که در خاطرات ما حضور دارد. شست و شوی این دیوارپوش کار سختی نیست و جذابیت استفاده از آن را دو چندان می‌کند.

معمولا نصاب دیوارپوش آجری به مشتریان مایعی برای شست و شو می‌دهد. این مایع به خودی خود، ضد لک و شفاف کننده نیز است.

خطر گرفتاری در یک دام تازه!

دقت کنید که به تازگی در بازار دیوارپوش‌هایی با طرح آجر فروخته می‌شوند. این نوع جدید دیوارپوش ممکن است ضد آب باشد و یا نباشد. بنابراین شما حتما باید با آگاهی از این موضوع، از فروشنده سوالات لازم را بپرسید. حتی می‌توانید با زیرکی سوال خود را با "دیوارپوش قابل شستشو چیست" شروع کنید و ببینید فروشنده به چه اندازه‌ای اطلاعات دارد!

۶. دیوارپوش سنگی، قهرمان در مقاومت

دیوارپوش سنگی، مناسب ترین دیوارپوش قابل شست و شو

رسیدیم به یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌های موجود! دیوارپوش سنگی به سختی دچار آسیب می‌شود. همین مقاومت زیاد باعث شده‌است خیلی از افراد این مدل را به عنوان دیوارپوش مناسب برای مغازه خود انتخاب کنند.

شما می‌توانید به راحتی روی این نوع دیوارپوش آب بریزید و هیچ مشکلی را احساس نکنید. از طرف دیگر این نوع دیوارپوش به دلیل آنتی باکتریال و ضد ضربه بودن نیز بسیار محبوب است.

تنها مشکل دیوارپوش سنگی!

شاید تنها معضلی که در ذهن خریداران راجع به دیوارپوش سنگی وجود دارد، قیمت بالای آن‌ها است. که به نظر من به تمام خوبی‌هایی که دارد، می‌ارزد.
با این حال
اگر قیمت دیوارپوش قابل شستشو برای شما یک چالش است، شاید بهتر باشد گزینه‌های ارزان‌تری را انتخاب کنید.

فقط توجه کنید که دیوارپوش‌های سنگی مثل گذشته مد نیستند. بهتر است از آن‌ها در نقاطی از خانه که برای‌تان ارزش بیشتری دارند؛ استفاده نشوند. در مطلب انواع دیوارپوش نکات نصب آن‌ها را هم گردآوری کرده‌ایم. خالی از لطف نیست!

در ادامه به چند مورد از سوالات رایجی که معمولا از ما می‌پرسید؛ پاسخ دادیم. شک ندارم این موارد به کمک‌تان می‌آید.

ارزان ترین دیوارپوش قابل شست و شو چیست؟

حالا که با مفهوم" دیوارپوش قابل شستشو چیست؟" آشنا شدید، خوب است مدل‌های ارزان را هم بشناسید. معمولا دیوارپوش‌های پی وی سی نسبت به باقی مدل‌ها ارزان‌تر و به صرفه‌تر هستند. حتما این موضوع را در نظر بگیرید که این مدل برای مکان‌هایی مثل حمام و دستشویی اصلا مناسب نیست. در مطلب بهترین دیوارپوش برای منزل گفتیم که برای آن دسته از افرادی که بودجه‌ی زیادی ندارند، دیوارپوش پی وی سی گزینه‌ی مناسبی است.

لوکس ترین دیوارپوش قابل شست و شو چیست؟

دیوارپوش‌های سنگی و دو بعدی جزو لوکس‌ترین دیوارپوش‌ها هستند. هر چند مدل‌های دو بعدی مثل کرنر بیشتر برای تمیزکاری ساده جوابگو هستند تا شست و شوی مداوم و مکرر. بنابراین برای مکان‌هایی که نیاز به شست و شوی مداوم دارند دیوارپوش سنگی پیشنهاد می‌شود.

دقت کنید که بعضی از دیوارپوش‌ها با توجه به جنس خاص خود آلودگی زیادی را جذب نمی‌کنند. برای مثال دیوارپوش دو بعدی کرنر با توجه به جنس پلی کربنات خاصیت آنتی استاتیک دارد. این خاصیت کمک می‌کند که گرد و غبار بسیار کمی جذب آن شود و تمیزکاری آسان باشد.

بهترین دیوارپوش قابل شست و شو کدام است؟

معرفی بهترین دیوارپوش قابل شستشو بر اساس نیازهای شما صورت می‌گیرد. برای مثال اگر به دنبال خرید دیوارپوشی برای پذیرایی خود هستید، شاید مدل‌‌های پی وی سی و فومی جواب‌گوی نیاز شما باشد.

در صورتی که اگر به دنبال خرید دیوارپوش برای حمام و دستشویی هستید، بیشتر باید به دیوارپوش سنگی و شیشه‌ای فکر کنید. در کل پاسخ به سوال "بهترین دیوارپوش قابل شست و شو چیست؟" نیاز به یک سری سوال و جواب اولیه دارد.

جمع بندی + مطالب مرتبط با دیوارپوش قابل شستشو

در این مطلب به سوال "دیوارپوش قابل شستشو چیست" پاسخ دادیم. همچنین انواع دیوارپوش قابل شستشو را نیز معرفی کردیم. امیدوارم که مطلب امروز برای شما کاربردی باشد.

اگر دوست دارید راجع به انواع دیوارپوش اطلاعات بیشتری کسب کنید، مطالب زیر کمک‌تان می‌کنند:

اگر مطلب را دوستید داشتید، حتما در بخش دیدگاه نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید. هر سوالی هم داشتید از ما بپرسید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.