دکوراسیون و معماری

معرفی بهترین دیوارپوش پذیرایی، انواع دیوارپوش پذیرایی (سال 1402)

پذیرایی خانه

پذیرایی، قلب تپنده خانه است. اولین نقطه‌ای که توجه خودتان و مهمانان خانه را جلب می‌کند، پذیرایی است. انتخاب دیوارپوش پذیرایی قلق‌های مخصوص به خودش را دارد. پیش از هر چیز باید ملاک‌هایتان را در نظر بگیرید و سپس با انواع دیوارپوش پذیرایی آشنا شوید. در این مطلب با معرفی بهترین دیوارپوش پذیرایی همراه شما هستم.

۱۰ مورد از انواع دیوارپوش پذیرایی که معجزه می‌کنند!

۱. دیوارپوش چوبی برای پذیرایی، بکر و عالی

انواع دیوارپوش پذیرایی، مدل چوبی

به سختی سرما و گرمای خانه را حفظ می‌کنید؟ برای‌تان یک راه حل فوق‌العاده دارم. دیوارپوش چوبی عایق بسیار خوبی است که جلوی خروج گرما در فصل زمستان و ورود سرما در فصل زمستان را می‌گیرد. یک درصد هم شک نکنید که این دیوارپوش صمیمیت خانه را هم چند برابر می‌کند!

مزایای انتخاب دیوارپوش پذیرایی از جنس چوب

این دیوارپوش جذاب، عایق صدا هم هست و در حفظ آرامش خانه تاثیر زیادی دارد. بسته به جنس چوب مصرف شده در این مدل و نحوه‌ی مراقبت شما می‌تواند دوست وفادار خانه شما بشود.

چه مدل‌هایی از دیوارپوش چوبی برای پذیرایی مناسب‌تر هستند؟

چوب درخت سدر مقاوم‌ترین دیوارپوش چوبی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. بعد از این مدل‌، دیوارپوش‌هایی از جنس چوب درخت کاج و صنوبر مقاوم‌ترین دیوارپوش‌های چوبی هستند.

۲. دیوارپوش‌ های دوبعدی، شگفت‌انگیز و برازنده

بهترین دیوارپوش پذیرایی، دیوارپوش دو بعدی

دنبال دیوارپوشی هستید که توجه همه را به سمت خودش جلب می‌کند؟ یکی از بهترین و مدرن‌ترین گزینه‌های پیش‌روی شما دیوارپوش دو بعدی است.

 این دیوارپوش‌های افسانه‌ای و متفاوت در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده‌اند، چون که می‌توانند حرکت و شور و نشاط را به خانه بیاورند.

چرا باید دیوارپوش کرنر را برای پذیرایی انتخاب کنم؟

یکی از بهترین مدل‌های دیوارپوش دو بعدی، دیوارپوش کرنر است. این دیوارپوش از جنس پلی کربنات است و ضخامت و استحکام بسیار مناسبی دارد. جدا از بکر بودن این دیوارپوش، امکان تمیزکاری و زیبایی آن از جمله دلایل جلب توجه مخاطبان است.

دیوارپوشی با عکس‌های دلخواه!

شما برای داشتن دیوارپوش کرنر به دو عکس زیبا نیاز دارید. این دو عکس با کمک از قوانین خطای دید روی تایل‌های این دیوارپوش طراحی می‌شوند. بعد از نصب در پذیرایی و با حرکت کنار دیوارپوش می‌توانید دو تصویر جذاب را ببینید و به فضای خانه هیجان اضافه کنید!

راجع به دیوارپوش با عکس‌های خودتان سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید.

09198147040

02166264322

۳. دیوارپوش چوب پنبه، قابل بازیافت و متنوع

دیوارپوش برای پذیرایی، مدل چوب پنبه

به دنبال دیوارپوش پذیرایی ای هستید که هم ماندنی باشد و هم زیبا؟ دیوارپوش چوب پنبه هم خیره‌کننده است و هم عضو ثابتی از خانه شما می‌شود. شما می‌توانید در بین رنگ‌های بسیار متنوع این مدل دقیقا همان رنگی که بیشتر دوست دارید را انتخاب کنید.  

اگر چشم‌تان دنبال دیوارپوش چوبی است و خیال می‌کنید هزینه‌ی لازم را ندارید، این گزینه جایگزین بسیار مناسبی است.

مزایایی که نمی‌شود از آن‌ها گذشت!

چوب پنبه علاوه بر قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر بودن، بسیار سبک است و به راحتی حمل می‌شود. نکته بسیار جالب چوب پنبه این است که درختان چوب پنبه برای ساخت دیوارپوش، قطع نمی‌شوند و تا حدود ۳۰۰ سال عمر می‌کنند.

این مدل زیبا در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است و برای افراد مبتلا به آلرژی توصیه می‌شود. درست است که دیوارپوش چوب پنبه مزایای زیادی دارد، اما این همه چیز نیست!

قبل از انتخاب دیوارپوش پذیرایی، دست نگه دارید!

قبل از خرید بهتر است معایب این دیوارپوش را هم بدانید. این مدل در برابر اجسام تیز مقاوم نیست و نمی‌توانید به عنوان مدلی ضد آب روی آن حساب کنید. همچنین برای دکورهای مدرن، آنقدرها جذاب نیست.

۴. دیوارپوش سنگی، حیرت‌انگیز و مقاوم

دیوارپوش مناسب پذیرایی

برای داشتن دکوری متفاوت آماده‌اید؟ دیوارپوش سنگی با انواع مدل‌های سنگ و بافت‌های متفاوت جزو یکی از محبوب‌ترین دیوارپوش های پذیرایی است.

امروز در مطلب معرفی بهترین دیوارپوش پذیرایی به طور کامل راجع به دیوارپوش سنگی حرف می‌زنیم چون انتخاب خیلی از مشتریان همین گزینه است. 

چرا دیوارپوش سنگی، دیوارپوش مناسب پذیرایی است؟

شما به راحتی می‌توانید این مدل را با اجزای دیگر خانه ست کنید. برای مثال سنگ می‌تواند با اجسام چوبی و بتن ترکیب شود و دکور معرکه‌ای را رقم بزند.

این دیوارپوش علاوه بر جذابیت ظاهری در برابر آتش نیز مقاوم است. اجسام تیز کوچک‌ترین تاثیری بر مدل‌های مرغوب نمی‌گذارند. همه‌ی آنچه گفتیم تازه بخشی از خوبی‌های این مدل است. نگران نکات نگهداری از دیوارپوش سنگی نباشید؛ این مدل نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

چند راز مهم در مورد دیوارپوش سنگی!

  • عدم استفاده از مواد شیمیایی: مواد شیمیایی می‌توانند به این مدل دیوارپوش پذیرایی آسیب برسانند.
  • استخدام نصاب حرفه‌ای: نصب نادرست این دیوارپوش می‌تواند به شدت دردسر ساز شود. در صورت اشتباه در نصب، این امکان وجود دارد که سنگ‌ها سقوط کنند و کف پذیرایی شما فرود بیایند. عجب فاجعه‌ای!
  • انتخاب سنگ مناسب با توجه به شرایط: دقت کنید که تمام مدل‌های دیوارپوش سنگی برای مناطقی با رطوبت بالا مناسب نیستند. برای مثال سنگ بازالت، رطوبت را به راحتی جذب می‌کند و این اصلا خوب نیست. سنگ‌های گرانیت، مرمر و تراورتن گزینه‌های خوبی برای دیوارپوش پذیرایی هستند.

اگر فکر می‌کنید به توضیحات بیش‌تری در مورد دیوارپوش سنگی نیاز دارید، مطلب معرفی سنگ آنتیک برای شما است. در این مطلب راجع به انواع مدل‌های سنگ صحبت کردیم و مزایا و معایب هر کدام را برای شما توضیح دادیم.

۵. دیوارپوش چرمی، مجذوب‌کننده و لوکس

دیوارپوش چرمی پذیرایی

دیوارپوش چرمی در پذیرایی خانه واقعا مجذوب‌کننده و لوکس است. دوست دارید خانه شیک‌تر به نظر برسد؟ در خرید دیوارپوش چرمی و یا دو بعدی شک نکنید. هر دوی این دیوارپوش‌ها جزو مدل‌های بهترین دیوارپوش دکوراتیو محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی دارند.

مراقب حس و حال صمیمی خانه باشید!

دیوارپوش چرمی جدا از انتقال احساس صمیمت و گرما به بیننده، مزایای دیگری هم دارد. این دیوارپوش مانند مدل‌های آکوستیک عایق قوی صدا است. بعد از نصب آن از بسیاری از صداهای مزاحم راحت می‌شوید.

جالب این که این مدل از دیوارپوش با اجسام چوبی، ظروف مسی، خز و بسیاری از چیزهای دیگر به راحتی ترکیب و ست می‌شود. توصیه می‌کنم رنگ دیوارپوش‌تان را همرنگ با مبل انتخاب نکنید. برعکس شباهت رنگی دیوارپوش و کوسن‌های مبل حسابی بامزه می‌شود.

آیا نصب تمام مدل‌های چرمی دیوارپوش پذیرایی مشابه همدیگر است؟

نصب این مدل دیوارپوش پذیرایی، هم به صورت رولی و با چسب امکان‌پذیر است و هم به صورت تایلی انجام می‌شود. اگر انتخاب شما مدل دوم است باید از پیچ و مهره برای نصب استفاده کنید.

دقت کنید که دیوارپوش‌های چرمی در مقابل نور خورشید مقاوم نیستند و نباید در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار بگیرند. همینطور نباید در برابر وسایل گرمایشی و سرمایشی قرار بگیرند. در مطلب بهترین دیوارپوش اتاق خواب بیشتر در مورد نحوه‌ی نگهداری آن صحبت کرده‌ام.

۶. دیوارپوش فلزی، بی‌مانند و مدرن

دیوارپوش مدرن پذیرایی مدل فلزی

همیشه دوست دارید متفاوت باشید؟ نظرتان نسبت به دیوارپوشی عجیب و دوست داشتنی چیست!؟ دیوارپوش فلزی احساس خنکی و مدرن بودن را القا می‌کند.

اگر فکر می‌کنید خیلی حال و حوصله و زمان لازم برای نگهداری مداوم از دیوارپوش پذیرایی خود را ندارید، شدیدا این گزینه را پیشنهاد می‌کنم چون نیاز به نگهداری خاصی ندارد.

آیا دیوارپوش فلزی به عنوان دیوارپوش پذیرایی کاربرد دارد؟

شاید شما هم به این فکر کنید که این نوع دیوارپوش مناسب منزل نیست. قبول دارم که در گذشته از دیوارپوش فلزی برای ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شد، اما این روزها قوانین دکوراسیون کمی تغییر کرده‌اند.

دیوارپوش‌های فلزی نصب آسانی دارند و در زمان آتش‌سوزی مشکل‌ساز نمی‌شوند؛ به همین دلیل برای پذیرایی خانه هم استفاده می‌شوند.

معایب دیوارپوش فلزی که باید بدانید
  • امکان خوردگی: به مرور زمان امکان خوردگی و خراشیدگی در دیوارپوش فلزی وجود دارد.
  • بروز فرورفتگی: گاهی پیش می‌آید که در مدل‌های بی‌کیفیت‌تر فلزی پس از گذشت مدتی، فرورفتگی‌هایی ایجاد شود و زیبایی دیوارپوش پذیرایی کم شود.

۷. دیوارپوش آجری، فراموش‌نشدنی و دلچسب

دیوارپوش سالن پذیرایی مدل آجر

نظرتان راجع به طرح‌های تلفیقی چیست؟ دیوارپوش‌های آجری معمولا از سیمان، خاک رس و آب ساخته می‌شوند و حس و حال ویژه‌ای دارند. رنگ آجر هیجان مخصوصی را به خانه هدیه می‌دهد.

اگر با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی آشنا هستید، احتمالا خبر دارید که در سبک دکوراسیون صنعتی از دیوارپوش‌های آجری و چوبی کمک می‌گیرند.

نقطه قوت دیوارپوش آجری برای پذیرایی منزل

این دیوارپوش‌ها در برابر شرایط مختلف جوی مقاومت نشان می‌دهند. اگر خدای نکرده در خانه‌ی شما آتش‌سوزی به راه افتاد، این دیوارپوش‌ها گزینه‌ی نسبتا امن‌تری هستند. شما همچنین می‌توانید به راحتی این مدل از دیوارپوش را تمیز کنید.

معایب دیوارپوش آجری که کسی به شما نمی‌گوید!

  • دل‌زدگی: دیوارپوش‌های آجری دوام زیادی دارند، اما متاسفانه برخی از افراد به متخصصان ما می‌گویند خیلی زود چشم را خسته می‌کنند. اگر این گزینه را خیلی دوست دارید حتما به باقی لوازم منزل هم فکر کنید تا دچار این ناراحتی نشوید.
  • نفوذ رطوبت در بین درز آجرها: شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که آدم‌ها فراموش می‌کنند؛ امکان رشد قارچ در درز این نوع دیوارپوش است. متاسفانه فرایند پاکسازی این دیوارپوش هم آسان نیست.

۸. دیوارپوش گچی، خاطره‌انگیز و ارزشمند

دیوارپوش گچی

طرفدار دکور مینیمال هستید؟ یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های دیوارپوش پذیرایی، مدل گچی است. ظاهر این دیوارپوش بسیار ساده است و برای افراد ساده‌پسند بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

دلیل صحبت در مورد دیوارپوش گچی در معرفی بهترین دیوارپوش پذیرایی، بیش از همه تنوع و حس خوبی است که این دیوارپوش‌ها منتقل می‌کنند.

چرا دیوارپوش گچی؟!

دیوارپوش گچی این قابلیت را دارد تا هر رنگی که دوست داشتید بر روی آن بزنید. بعضی از افراد فکر می‌کنند دیوارهای گچی فقط به عهد قدیم و خانه‌های تاریخی مربوط می‌شوند،‌ اما اصلا اینطور نیست. اگر دیوارپوش گچی شما به درستی اجرا شود نسبت به دیوار خشک مقاومت بیش‌تری دارد.

آیا دیوارپوش گچی بهترین دیوارپوش پذیرایی است؟

خیر، اینطور نیست. نصب این مدل سختی‌های مخصوص به خودش را دارد که گاهی اوقات باعث رنجش افراد می‌شود. برای مثال موقع نصب گرد و غبار زیادی ایجاد می‌شود؛ که به خصوص برای افرادی با مشکلات ریوی بسیار آسیب‌زاست. تعمیر این دیوارپوش هم مشکل است.

به طور کلی اگر شما طرفدار پروپا قرص دیوارپوش گچی نیستید این گزینه را پیشنهاد نمی‌کنم. انتخاب گزینه‌های مدرن‌تر مانند دیوارپوش دو بعدی کرنر، سختی کم‌تر و جذابیت بیشتری دارند.

۹. دیوارپوش آکوستیک، باورنکردنی و دوست‌داشتنی

بهترین دیوارپوش پذیرایی، دیوارپوش آکوستیک

سر و صدا کلافه‌تان کرده‌است؟ اگر به سر و صدایی که از بیرون به منزل‌تان می‌آید حساس هستید یکی از گزینه‌های مناسب دیوارپوش آکوستیک است. این مدل از دیوارپوش‌ها طرح‌های مختلفی هم دارند و دست شما در انتخاب باز است.

اگر همیشه صدای تلویزیون را بلند می‌کنید و هنوز هم چیزی نمی‌شنوید؛ شاید استفاده از این دیوارپوش راه حل شما باشد. دیوارپوش آکوستیک برای بعضی مغازه‌ها هم استفاده می‌شوند. اگر مغازه‌دار هستید حتما سری به مطلب دیوارپوش برای مغازه بزنید، تا با نکات رنگ‌شناسی دکور مغازه‌دارهای حرفه‌ای هم آشنا شوید.

مزایا و معایب دیوارپوش پذیرایی آکوستیک

قیمت دیوارپوش آکوستیک نسبتا مناسب است و این یکی از دلایل مهم محبوبیت آن‌ است.

 متاسفانه چون این مدل از دیوارپوش از پلی اورتان ساخته می‌شود در مواقع آتش‌سوزی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

۱۰. دیوارپوش پلاستیکی، مقرون به صرفه و زیبا

دیوارپوش پلاستیکی پذیرایی

حال و حوصله مراحل نصب دیوارپوش پذیرایی را ندارید؟ پس دیوارپوش پلاستیکی دقیقا مناسب خود شما است! بسیاری از مخاطبان از این دیوارپوش برای پوشاندن سریع قسمت‌هایی از دیوار که خراب شده‌است، کمک می‌گیرند. 

چرا دیوارپوش پلاستیکی برای پذیرایی مناسب است؟

دیوارپوش‌های پلاستیکی تنوع‌ زیادی در مدل دارند. اصلا فرقی ندارد شما مدرن‌پسند هستید و یا طرح‌های سنتی را ترجیح می‌دهید؛ در هر صورت می‌توانید مدل دلخواه خود را پیدا کنید.

این مدل از دیوارپوش‌ها به جز نصب راحت، به سادگی تمیز می‌شوند و در برابر کپک هم مقاومت دارند. در مطلب دیوارپوش پی وی سی بیشتر راجع به انواع مدل‌های آن صحبت کردیم. مثلا خبر دارید بعضی از مدل‌های pvc ضد ضربه هستند؟

چطور بهترین دیوارپوش پذیرایی را انتخاب کنم؟

معرفی بهترین دیوارپوش پذیرایی

تا اینجا با هم راجع به معرفی بهترین دیوارپوش پذیرایی صحبت کردیم، اما آیا واقعا بهترین و بدترینی وجود دارد؟

پاسخ متخصصان ویداوین به این سوال، خیر است. بهترین بر اساس نیازهای شما تعیین می‌شود. بعضی از مدل‌های دیوارپوش مانند دیوارپوش چوبی و یا دیوارپوش دو بعدی این روزها از محبوبیت بیش‌تری برخور دارند. با این حال سعی کنید حتما ملاک‌هایی برای انتخاب داشته‌باشید.

چند ملاک مهم برای انتخاب بهترین دیوارپوش پذیرایی:

  • دوام: در این مطلب سعی کردم تا میزان دوام و ماندگاری ۱۰ مدل از انواع دیوارپوش پذیرایی را بررسی کنم. اگر شما آدم تنوع طلبی هستید، بهتر است خیلی به این موضوع توجه نکنید. در صورتی که بودجه‌ی مالی خیلی بالایی ندارید؛ حتما به خرید دیوارپوش پذیرایی با دوام بیشتر فکر کنید.
  • قیمت: بعضی از مدل‌های دیوارپوش واقعا زیبا هستند، اما خب قیمت خیلی بالایی هم دارند. برای مثال خرید دیوارپوش پذیرایی چوبی و سنگی برای هرکسی ممکن نیست. اگر دوست دارید دیوارپوشی با قیمت منصفانه تهیه کنید؛ دیوارپوش دو بعدی کرنر را پیشنهاد می‌کنم.
  • تناسب: حتما قبل از خرید دیوارپوش پذیرایی به وسایلی که در پذیرایی شما وجود دارند و رنگ هر کدام فکر کنید.
  • نگهداری: اگر کسی در منزل شما نیست تا مدام به کارهای خانه رسیدگی کند؛ حتما بیش‌تر به نحوه‌ی نگهداری هر دیوارپوش توجه کنید. برای مثال لازم است هر چند وقت یک بار به پشت بعضی از مدل‌ها رسیدگی شود تا دچار قارچ نشوند.

ست کردن دیوارپوش پذیرایی

یکی از مواردی که باید در انتخاب دیوارپوش پذیرایی رعایت کنید؛ انتخاب رنگ مناسب است.

این رنگ را باید بر اساس رنگ پرده‌ها، مبل‌ها، کوسن‌ها، میز و صندلی‌ها انتخاب کنید. با دیدن عکس‌های زیر بیشتر با مفهوم رنگ متناسب آشنا می‌شوید.

مطالب مرتبط با معرفی بهترین دیوارپوش پذیرایی

در این مطلب تمام تلاشم را کردم تا انواع دیوارپوش پذیرایی را به شما معرفی کنم. راجع به مزایا و معایب هر یک هم نکاتی را ذکر کردم. همچنین توضیح دادم که انتخاب بهترین دیوارپوش پذیرایی بستگی به نیازهای شما دارد.

ویداوین تولید کننده‌ی دیوارپوش‌های مدرن و شیک دو بعدی است. دیوارپوش‌های خارق‌العاده که با عکس‌های دلخواه شما ساخته می‌شوند. همچنین با مراجعه به صفحه خرید کفپوش می‌توانید با ده‌ها مدل جذاب دوبعدی و سه بعدی کفپوش هم آشنا شوید و دکور پذیرایی خانه‌تان را مثل بهشتی زیبا کنید.

در سری مطالب زیر هم راجع به دیوارپوش صحبت کردیم؛ حتما سری به آن‌ها هم بزنید:

شما فکر می‌کنید کدام دیوارپوش برای پذیرایی مناسب‌تر است؟ حتما نظرات‌تان را در بخش دیدگاه برای من بنویسید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.