دکوراسیون و معماری

دیوارپوش چسبی چیست؛ آشنایی با انواع دیوار پوش چسبی

نکات نصب دیوارپوش چسبی

بخش اعظمی از زیباسازی منازل و ساختمان‌ها در فضای داخلی آنها اتفاق می‌افتد. به همین جهت در نظر گرفتن تمامی المان‌های مرتبط با دکوراسیون در طراحی داخلی ضرورتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. انتخاب اول طراحان دکوراسیون همیشه ابزار و وسایلی است که با کم‌ترین هزینه و بالاترین کیفیت بتوان از آنها استفاده کرد. دیوارپوش چسبی از جمله عناصری است که به خاطر کاربردهای ارزشمند خود در صنعت دکوراتیو، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دیوارپوش چسبی چیست؟

تایل‌های فومی پشت چسب‌دار به عنوان پوشش دیوار شناخته می‌شوند. این تایل‌ها از چند لایه فوم تشکیل می‌شوند و بر حسب نوع و کاربرد، ضخامت‌های مختلفی دارند. این نوع پوشش فقط مختص دیوارها نیست و برای پوشش سقف، درها و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب تایل‌های چسبی در زمان کوتاه و با هزینه خیلی کم انجام می‌شود و مشکلات و سختی‌های تغییر دکوراسیون را به دنبال ندارد. البته فقط ر‌احتی نصب و ارزانی دلیل محبوبیت این تایل‌ها نیست. در صنعت دکوراسیون زیبایی حرف اول را می‌زند و تایل‌های چسبی با تنوع طرح و رنگ، جای خود را در این صنعت باز کرده‌اند.

این نوع دیوارپوش در دل خود انواع مختلفی از دیوارپوش‌های خوش طرح و رنگ دارد، که بدون هیچ کثیف کاری به راحتی نصب می‌شوند.

کاربرد دیوارپوش‌های چسبی

کاربرد دیوارپوش چسبی

کاربرد دیوارپوش پشت چسب دار به استفاده برای دیوارها محدود نمی‌شود؛ بلکه می‌توان از آن برای سقف و درها نیز استفاده کرد. همانطور که در ابتدا گفته شد، نوع دیوارپوش از چند لایه فوم تشکیل شده است و در لایه پشتی خود یک پوشش چسبی دارد؛ بنابراین بدون نیاز به استفاده از چسب و وسایل اضافی می‌توانید از آن برای پوشش دیوارها، درها و سقف‌ مکان‌های مختلف مانند اتاق خواب، فضاهای اداری، سالن پذیرایی، راهروها و… استفاده کنید.

انواع دیوارپوش‌ چسبی

در ادامه این بخش با انواع مختلفی از دیوارپوش‌ پشت چسبدار آشنا می‌شوید. این نوع دیوارپوش در طرح‌هایی از سنگ، فلز، چوب، آجر و ضخامت‌ها و جنس‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود.

در گذشته رنگ‌ها و کاغذهای دیواری مهم‌ترین عناصری بودند که طراحان می‌توانستند برای زیباسازی و رنگ بخشیدن به فضای داخلی منازل از آنها استفاده کنند. اما امروزه تنوع بالا دیوارپوش‌ها این امکان را فراهم آورده است تا براساس شرایط محیطی، بودجه و دیگر المان‌های طراحی داخلی، طراحان بهترین انتخاب را داشته باشند.

دیوارپوش پشت چسب‌دار فومی

دیوارپوش فومی

جنس و متریال ساخت این سبک و مدل از دیوارپوش، فوم پلی اتیلن است. داخل بافت دیوارپوش فومی منافذ ریز بسیاری وجود دارند که از هوا پر شده‌اند. بر همین اساس این نوع دیوارپوش به عنوان بهترین عایق صدا، گرما و برودت عمل می‌کند.

دیوارپوش‌ها در دو نوع تایل و رول تولید می‌شوند که شما می‌توانید هر دو نوع مدل فومی آن را در بازار جستجو و پیدا کنید. تایل‌ها قطعه‌هایی از دیوارپوش در ابعاد مشخص هستند. تایل‌های دیوارپوش پشت چسب دار فومی در دو اندازه 70 در 70 و 70 در 77 سانتی متر تولید می‌شوند.

از این نوع دیوارپوش می‌توان برای فضاهای مختلفی مانند اتاق خواب، اتاق کودک و نقاط مختلف خانه و محیط‌های اداری و تجاری استفاده کرد. به کمک دیوارپوش چسبی فومی به راحتی می‌توانید از هدر رفت انرژی گرمایی جلوگیری کنید و همینطور مانع ورود صداهای مزاحم به داخل خانه یا محیط کاری شوید.
نصب دیوارپوش فومی پشت چسب دار بسیار آسان است، چرا که با انواع مختلفی از سطوح سازگاری دارد؛ به طوری که شما را از زیرسازی و آماده سازی پیش از نصب دیوارپوش بی نیاز می‌کند.

کفپوش آسانسور ویداوین هم کاربردی همانند دیوارپوش چسبی دارد. کفپوش‌ ویداوین محصولی با طراحی سه بعدی است که برای پوشش کف کابین آسانسور استفاده می‌شود.

 

خرید کفپوش آسانسور ویداوین

 

 

دیوارپوش پشت چسب‌دار استون شیت

ورقه های سنگی

استفاده از متریال سنگ برای فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها یک سبک و روش قدیمی است که همچنان به قوت خود باقی مانده است. نماهای طراحی شده با متریال سنگ از جذابیت خاصی برخوردار هستند؛ چرا که این متریال در کنار جذابیت‌های ظاهری و زیبایی چشم نوازی که به فضاهای مختلف می‌بخشد از دوام بی نظیری برخوردار است. اما استفاده آن برای پوشش دیوارها با دو مشکل بزرگ همراه است.

وزن سنگین و مراحل نصب پیچیده این نوع دیوارپوش، باعث شده است تا امروزه در صنعت ساختمان سازی بخصوص در بخش دکوراسیون داخلی کمتر از سنگ طبیعی استفاده شود. اما خوشبختانه دیوارپوش‌های استون شیت تولید شده‌اند تا جایگزینی با همان میزان جذابیت، ارزشمندی و دوام برای متریال سنگ طبیعی باشند.

سنگ طبیعی علاوه بر معایب ذکر شده، قیمت بسیار بالایی دارد، بنابراین طراحان به استفاده از دیوارپوش چسبی استون شیت روی آورده‌اند تا بتوانند با کاهش هزینه‌ها و نصب ساده و راحت آن تحولی در طراحی دکوراسیون داخلی پدید بیاورند.

دیوارپوش پشت چسب‌دار سه بعدی

دیوارپوش چسبی

همه انواع دیوارپوش‌های پشت چسب دار قابلیت نصب آسان دارند. در دیوارپوش سه بعدی چسبی نیز همین قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان، جلوه منحصر به فردی به محیط و فضای داخلی منزل یا محل کار خود ببخشید.

از زمان آمدن دیوارپوش‌های سه بعدی خیلی نمی‌گذرد اما انگار چندان اهمیتی نداشته است که ابتدا دیوارپوش‌های دیگر درس خود را پس داده‌اند. چرا که این نوع دیوارپوش توانست در مدت زمان کوتاهی جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنعت دکوراسیون داخلی کسب کند. بر همین اساس و استقبال زیادی که از دیوارپوش سه بعدی به عمل آمد موجب شد تا تولیدکنندگان آن را با تنوع بسیاری از جنس، طرح، رنگ و ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید کنند.

نوعی از این دیوارپوش‌، مدل سه بعدی پشت چسب دار با طرح‌های برجسته بسیار زیبایی است که در ساخت آن از موادی مانند فوم، پلاستیک، پلیمر، ام دی اف و… استفاده شده است.

دیوارپوش پشت چسب‌دار آجری

دیوارپوش چسبی آجری همان دیوارپوش فومی با طرح‌هایی از آجر است. رنگ‌های متنوع این نوع دیوارپوش به شما اجازه می‌دهد تا براساس رنگ غالب فضای داخلی منزل و محل کار، دیوارپوش مناسب را انتخاب کنید.

بهتر است برای نصب دیوارپوش‌های چسبی از افراد کاربلد این حوزه کمک بگیرید. هر چند که قابلیت نصب آسان از ویژگی‌های بارز دیوارپوش‌های چسبی است، اما هرگونه اشتباهی در نصب آنها موجب می‌شود تا قابلیت و کارایی لایه چسبی فوم از بین برود. بنابراین برای برش دادن تایل‌ها و چسباندن آنها بر روی سطوح مختلف، سعی کنید از تجربه و مهارت افراد کاربلد کمک بگیرید.

دیوارپوش پشت چسب‌دار کاغذی

دیوار پوش چسبی کاغذی

این نوع دیوارپوش شباهت بسیار زیادی با کاغذهای دیواری دارد؛ با این تفاوت که برای نصب آنها از چسب سرخود استفاده می‌شود. کاغذهای دیوارهای از نظر جنس، طرح و رنگ بی نهایت متنوع و جذاب هستند. این تنوع را می‌توانید در نوع پشت چسب دار آنها نیز ببینید.

برخی از این کاغذهای دیواری قابلیت شستشو و دوام بسیار بالایی دارند و برخی دیگر با قابلیت‌های کمتر اما قیمت پایین‌تر در بازار به فروش می‌رسند. بنابراین بر حسب نیاز و مکان نصب دیوارپوش بهتر است به جنس محصول بسیار توجه کنید تا شرایطی مانند رطوبت و نم، موجب از دست رفتن کارایی دیوارپوش پشت چسب دار کاغذی نصب شده نشوند.

 

پیشنهاد مطالعه:
تفاوت دیوارپوش و کاغذ دیواری

 

 

مزایا دیوارپوش چسبدار

  • طرح‌های متنوع
  • قابلیت شستشو
  • نصب راحت
  • سبک بودن دیوارپوش چسبی
  • عایق صوتی
  • عدم نیاز به زیرسازی

 

جمع بندی

در این مطلب از ویداوین به این سوال پاسخ دادیم که دیوارپوش چسبی چیست؟ این دیوارپوش در انواع مختلفی مانند نوع کاغذی، فومی، آجری، سه بعدی، استون شیت و… در بازار موجود است. دیوارپوش‌های چسبی علاوه بر کم هزینه بودن، با قابلیت نصب آسان به شما کمک می‌کنند تا در کم‌ترین زمان و بدون هیچ کثیف کاری و ریخت و پاشی، فضای داخلی منزل خود را تغییر دکور دهید. طرح و رنگ‌های متنوع این نوع دیوارپوش به شما در داشتن یک دکور بسیار زیبا و ماندگار کمک می‌کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.