نقاشی و طراحی

آموزش نقاشی سه بعدی ساده در ۷ گام ساده

شما هم دوست دارید نقاشی سه بعدی یاد بگیرید؟ در این مطلب کوتاه قصد آموزش بخشی از تکنیک طراحی این نقاشی‌ها را دارم. گرچه امکان آموزش تمام روش‌ها در این یک صفحه محال است، اما شما با کمک همین روش ساده می‌توانید نقاشی‌های فوق‌العاده از اسم سه بعدی که دوست دارید طراحی کنید. مثل اسم خودتان یا کسانی که دوستشان دارید. البته شما هر کلمه و عبارت دیگری را هم می‌توانید با همین روش طراحی کنید.

۷ مرحله‌ی کشیدن نقاشی سه بعدی آسان:

گام اول: وسایل مورد نیاز نقاشی سه بعدی

شما برای شروع کار نیاز به وسایل پیچیده‌ای ندارید.

  • یک کاغذ A4
  • خط کش
  • مداد معمولی
  • پاک‌کن
  • و ابزاری برای رنگ‌آمیزی

که اگر در دسترس نبود همان مداد سیاه کفایت می‌کند. این‌ها تمام وسایل مورد نیاز برای شروع نقاشی سه بعدی هستند!

وسایل کشیدن کلمه سه بعدی

گام دوم: کشیدن طرح موردنظر

در این مرحله کلمه یا طرح مورد نظر خود را با شمایل مورد علاقه روی کاغذ طراحی کنید. برای تقلب می‌توانید از کلمه پرینت شده هم کمک بگیرید. ترجیحاً شمایلی را برای نوشتن استفاده کنید که تو پر باشد تا نتیجه کار برجسته‌تر به نظر برسد.

شمایل کلمه اصلی

گام سوم: خطوط اصلی بدنه در نقاشی سه بعدی

خطوطی که قرار است کاری کنند کلمه شما سه بعدی دیده شوند، همه در راستای نقطه‌ای هستند که قرار است نقاشی خود را از آن محل ببینید.

بنابراین کاغذ را مقابل خود به نحوی قرار دهید که با تجسم کلمه برجسته و سه بعدی در محل مناسبی از کاغذ قرار گرفته باشد. سپس شروع به کشیدن خطوطی هم اندازه از شکستگی های نوشته در راستای محلی که به آن نگاه می‌کنید، نمایید.

خطوط عمومی در نقاشی سه بعدی

گام چهارم: تکمیل خطوط بدنه و مقطع

با رسم هم اندازه خطوط بدنه که در راستای دید بود، راهنمای کافی برای ترسیم مقطع پایین حجم که دقیقاً هم شکل و کمی کوچک‌تر از خود نوشته است خواهید داشت. پس شروع به طراحی خطوط پایین کار می‌کنیم.

خطوط پایین کلمه سه بعدی

گام پنجم: رنگ‌ها و سایه ها در نقاشی سه بعدی

به جرأت می‌توانم بگویم که سهم قابل توجهی در بهتر شدن نقاشی‌ سه بعدی بر دوش نحوه ایجاد رنگ‌ها و سایه‌ها است. بنابراین این مرحله را با ظرافت و دقت بیشتری انجام دهید. در ذهن خود محل تابش نور به حجم را تجسم کنید و با نگاه کردن از محل دیدن نقاشی شروع به رنگ آمیزی یا سایه زدن کنید.

رنگ آمیزی نقاشی سه بعدی

گام ششم: برش کاغذ اضافه

یکی از تکنیک‌های ساده‌ای که نقاشی‌های سه بعدی روی کاغذ را جذاب‌تر می‌کند، برش قسمتی از کاغذ است.

این کار سبب می‌شود بیننده گمان کند که حجم از صفحه کاغذ بیرون زده و نتیجه را باورپذیرتر میکند. برای برش صاف میتوانید از خطکش و تیغ یا کشیدن خط صاف و قیچی استفاده نمایید.

برش نقاشی سه بعدی

گام هفتم: عکس نهایی

مهم ترین کار گرفتن عکس مناسب از زاویه درست آن است. دوربین را در محلی که در حین نقاشی از آنجا نگاه می‌کردید قراردهید. آنقدر دوربین را جابجا کنید تا زاویه دید دقیق آن را پیدا کنید و عکس خود را بگیرید.

نقاشی سه بعدی اسم سه بعدی  

در انتها ویدیوهای زیر را هم ببینید که آموزش نقاشی سه بعدی نردبان  است. 

 

 

در ویدیو زیر نقاشی سه بعدی کلید را هم یاد می‌گیرید:

 

 

منبع این آموزش وبسایت آقای خطای دید می‌باشد.

ما در تیم ویداوین با استفاده از تکنیک خطای دید و نقاشی سه بعدی محصولاتی کاربردی می‌سازیم. محصولات ما شامل: تابلوی سه بعدی، جاشمعی، ساعت سه بعدی و .. می‌شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.