ایده های خلاقانه, سرگرمی و تفریحات

آموزش عکاسی برای اینستاگرام

عکاسی برای اینستاگرام

فرقی ندارد که در اینستاگرام صفحه شخصی داشته‌باشیم و یا صفحه تبلیغاتی، در هر صورت سوال چطور برای اینستاگرام عکس حرفه ای بگیرم معمولا ذهن همه ما را مشغول می‌کند. این مطلب جامع از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌است تا راحت‌تر بتوانید عکس خوب برای اینستاگرام بگیرید. از ده نکته مهم عکاسی و چینش صفحه اینستاگرام شروع کردیم، نکات عکاسی پرتره برای اینستاگرام و عکاسی تبلیغاتی برای اینستاگرام را بررسی کردیم و انواع ژست‌های مختلف برای عکاسی‌های معرکه را گردآوری کردیم. 

آموزش گرفتن عکس حرفه‌ ای برای اینستاگرام

۱- استفاده از رنگ‌ها در عکاسی اینستاگرام

نکات عکاسی برای اکانت اینستاگرام

استفاده از رنگ‌های جذاب و روشن می‌تواند اکانت شخصی‌ات را زیباتر کند. پس موقع عکاسی برای اینستاگرام حواست باشد که از رنگ‌های شاد استفاده کنید. همینطور اگر اینستاگرام کاری داری و مشغول تولید محتوا برای آن هستی حتما یک رنگ خاص را برای استفاده در اکثر پست‌ها انتخاب کن.

در هر عکس چه المانی را رنگی انتخاب کنم؟

رنگ پس زمینه عکس، اجسامی که درون عکس هستند، لباس‌ها، نوشته‌های روی عکس‌ها و حتی رنگ موهایت می‌توانند نشانه‌های صفحه‌ات شوند!

در اکانت‌ شخصی می‌توانی هرچند وقت یک‌بار رنگی که استفاده می‌کنی را تغییر دهی. خیلی از بلاگرهای ایرانی از این ترفند استفاده می‌کنند.

۲- انتخاب تم مشخص در عکاسی حرفه ای برای اینستاگرام

اموزش انتخاب تم عکس برای اینستاگرام

همه می‌دانیم که با سر زدن به صفحه شخصی افراد در هر ردیف سه عکس می‌بینیم.

وقتی فقط یک پست و یا دو پست داشته‌باشی مهم نیست که از چه تمی استفاده کنی، اما وقتی عکس‌ها زیاد می‌شوند استفاده از تم‌ها در زیبایی صفحه‌ات موثر است.

بسته به سلیقه و خلاقیتت می‌توانی از مدل‌های مختلف تم استفاده کنی.

در عکس بالا شش مدل زیبا برای تم اینستاگرام نمایش داده‌شده‌است. همینطور می‌توانی از تم عکس‌های رنگین کمانی (یعنی عکس با بک گراندهایی از رنگ‌های مختلف)، تم عکس‌ها با دورگیری مشکی و چنیش آجری عکس‌ها استفاده کنی.

۳- شناخت پرسپکتیو در عکاسی

ایده عکاسی منظره برای اینستاگرام

عکس برای اینستا

آموزش عکاسی طبیعت برای اینستاگرام

پرسپکتیو در عکاسی یعنی مخاطبت چه درکی از اشیای داخل تصویرت دارد؟ وقتی پرسپکتیو را یاد می‌گیری کمک می‌کنی مخاطب عمق اشیای درون عکس را درک کند.

با انواع پرسپکتیو 

  • ۱) پرسپکتیو خطی: پرسپکتیو خطی به دو نوع تقسیم می‌شود. در عکس‌هایی با پرسپکتیو تک نقطه‌ای تنها یک نقطه تلاقی وجود دارد. مثل عکس یک جاده که دو طرف جاده در نقطه‌ای دور به یک نقطه مشترک می‌رسند.

در پرسپکتیو دو نقطه‌ای، دو نقطه تلاقی وجود دارد که خطوط در فاصله‌ای دور به این دو نقطه می‌رسند. مثلا با ایستادن انسان در محل تلاقی دو دیوار عمق افزایش پیدا می‌کند و تصویر جالبی برای اینستاگرام شما ثبت می‌شود.

با دیدن عکس‌های مختلف و تقلید می‌توانی پرسپکتیو را یاد بگیری. پرسپکتیو یکی از نکات مهم عکاسی حرفه ای برای اینستاگرام است.

  • ۲) پرسپکتیو تحمیل‌شده: حتما تو هم حداقل یک نمونه عکس با این نوع پرسپکتیو دیده‌ای. مثلا در عکس‌هایی که سوژه خورشید را بغل کرده‌است این نوع پرسپکتیو را شاهد هستیم.

  • ۳) پرسپکتیو همپوشا: اشیای جلوی منظره اشیای دوردست را می‌پوشانند. این نوع عکاسی بیشتر به درد عکاسی از بناهای تاریخی می‌خورد.

۴- استفاده از نور طبیعی

نکات گرفتن عکس برای اینستاگرام

آیا از آن دسته از افرادی هستی که مدام از فلش دوربین استفاده می‌کنند؟ یا که نه عادت داری با فیلتر‌های مختلف به عکست نور اضافه کنی؟

استفاده از فلش و فیلتر روش‌های خوبی هستند اما استفاده از نور خورشید معرکه است!

ما که در ویداوین عاشق نور خورشیدیم و گردنبند لیانا هم شاهکاری است برای خلق تجربه لذت بردن بیشتر از نور. 

چند نکته ساده استفاده از نور در عکاسی حرفه‌ای برای اینستاگرام:

  • ۱) در عکاسی پرتره بهتر است سوژه در محیطی که کمی سایه است بایستد، نور زیاد روی چهره از دیده شدن اجزای صورت جلوگیری می‌کند. در نهایت با کمی ادیت عکس شما عالی از آب در می‌آید.

  • ۲) وقتی عکس بگیر که آفتاب پشت سرت است! اینطوری سوژه به صورتی یکنواخت روشن می‌شود.

  • ۳) در عکاسی پرتره همیشه نیاز نیست تا توجه بیننده به چهره فرد باشد. می‌توانی با یک فرم و فیگور جذاب توجه را به فیگور جلب کنی و چهره هم در تاریکی باشد و نور روی فیگور بیفتد.

  • ۴) شاید نیاز باشد اکسپوژر را تغییر دهی. این کار حتی با تلفن همراه هم ممکن است. اگر هم دوربین داری می‌توانی بیشتر در این زمینه مطالعه کنی. در مقاله نوردهی یا اکسپوژر چیست، این موضوع کاملا توضیح داده‌شده‌است.

۵- دقت در انتخاب نقطه فوکوس

تکنیک های عکاسی اینستاگرام

فوکوس

عکاسی برای اینستاگرام - حشرات

دقت در انتخاب نقطه فوکوس بیشتر برای آن دسته از کسانی است که دوربین دارند. نقطه فوکوس تاثیر زیادی در پیامی که به مخاطب می‌رسانیم دارد. نقطه فوکوس نقطه‌ای است که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. بنابراین موقعیت سوژه در کادر از اهمیت زیادی برخوردار است.

چند ترفند برای خلق نقطه فوکوس در عکاسی برای اینستاگرام

  • با استفاده از عمق میدان محدود می‌توانی فوکوس را تنظیم کنی. دیافراگم دوربین را باز کن (f4 یا چیزی کوچک‌تر از آن مناسب است) هرچه دیافراگم بازتر باشد فاکتور افکت قوی‌تری خواهی داشت. برای نورسنجی بهتر سرعت شاتر و ISO را مجددا تنظیم کن.

  • با قرار دادن نقطه فوکوس در مناطق روشن‌تر توجه بیننده را بیشتر به آن نقطه جلب می‌کنی.

  • در عکاسی می‌توانی چشم‌ها را نقطه فوکوس قرار دهی. چون چشم‌ها بیانگر احساسات هستند نقطه فوکوس روی چشم‌ها ترکیب جذابی می‌شود.

این موضوع موقع عکاسی از حیواناتی مثل گربه و سگ هم حائز اهمیت است. راستی تو بیشتر کدام یک از این حیوانات بامزه را دوست داری؟

۶- استفاده از پترن‌ها در عکاسی اینستاگرام

نکات عکاسی در اینستاگرام

وقتی المانی به صورت سودمند تکرار می‌شود یک پترن را می‌سازد. پترن‌ها ذاتا در دید بیننده جذاب هستند.

۷- عدم استفاده از زوم

من در رفتار خیلی از افراد دیدم که به جای اینکه به سوژه خود نزدیک شوند زوم می‌کنند. هرچقدر هم دوربین قوی‌ای داشته‌باشی اینکه قدم بزنی و به سوژه نزدیک بشوی در کیفیت عکست تاثیر زیادی می‌گذارد.

۸- استفاده درست از قانون یک سوم

چگونه در اینستاگرام عکس حرفه ای بگیرم

احتمالا دنیای عکاسی برای اینستاگرام آدم‌ها به دو دهه تقسیم شود! اولی برای وقتی است که قانون یک سوم را نمی‌شناسند و دومی وقتی است که این قانون جالب را یاد می‌گیرند!

استفاده از قانون یک سوم تاثیر خیلی زیادی بر دید بیننده خواهد گذاشت. اما برویم ببینیم قانون یک سوم که همه در موردش حرف می‌زنند چیست؟

وقتی از قانون یک سوم استفاده می‌کنیم یعنی باید بتوانیم یا به کمک چشم یا ابزارها تصویر را به شکل یک مستطیل بزرگ در نظر بگیریم.

این مستطیل باید به نه مستطیل همسان کوچک تقسیم شود.

با کشیدن دو خط عمودی و دو خط افقی روی تصویر این خواسته ممکن می‌شود. این چهار خط در چهار نقطه با هم تلاقی دارند.

اگر سوژه شما در یکی از این نقاط قرار بگیرد تصویر شما، تصویر زیباتری از آب در می‌آید. برای همین وقتی کسی می‌پرسد “چطور برای اینستاگرام عکس حرفه ای بگیرم؟” این نکته حتما قید می‌شود.

۹- استفاده درست از فیلترها

نکته استفاده از فیلتر برای عکاسی اینستاگرام

چه فیلتری را در اینستاگرام استفاده کنم

آموزش حرفه ای عکاسی برای اینستاگرام

فیلترها در زیبا کردن عکس‌ های اینستاگرام ما نقش دارند. در واقع با انتخاب فیلتر درست کار خود را راحت کرده‌اید.

می‌توانی از لیست فیلترهای خود اینستاگرام استفاده کنی یا از برنامه‌های ادیت عکس فیلتری مشخص را انتخاب کنی.

  • ۱) یک تم مشخص برای خودت انتخاب کن. اگر نمی‌دانی که از چه تم غالبی استفاده کنی به صفحه آدم‌های محبوبت سر بزن و از خودت بپرس تم این افراد چیست؟

مثلا یکی از بلاگرهایی که من دوست دارم about.eli است که معمولا از تم قدیمی و عکس‌های مینیمال استفاده می‌کند.

از برنامه‌‌هایی مثل Picsast ،Tezza ،snapspeed ،EyeEm ،Pomelo می‌توانی برای ادیت عکس‌های اینستاگرام خودت استفاده کنی.

  • ۲) فیلتر را بر اساس نوع عکسی که می‌گیری بسنج: مثلا گذاشتن فیلتر دارک روی عکسی که پر است از رنگ‌های شاد نتیجه دل‌چسبی ندارد.

برای عکسی که نقاط سفید زیادی دارد انتخاب فیلتر با سفیدی بیشتر می‌تواند گزینه خوبی باشد.

به نظر من mich.elle.imagery که یک بلاگر خارجی است انتخاب هوشمندانه‌ای در انتخاب فیلتر مناسب دارد.

  • ۳) به فیلتری که انتخاب می‌کنی متعهد باش!!

سعی کن تا حد امکان فیلترهایی را که خیلی با هم متفاوت هستند را استفاده نکنی. چون استایل کلی پیجت به هم می‌ریزد.

به خصوص اگر پیج کاری داری به این موضوع بیشتر دقت کن.

۱۰- خلاق باشید، خلاقیت همیشه جواب است!

عکس خلاقانه برای اینستاگرام

اغراق نمی‌کنم. اکثر چیزهای خوب در دنیا که در بین مردم محبوب شده‌اند حاصل کار افراد خلاق است.

اگر دوست داری کمی ذهنت را قلقلک بدهی و بفهمی اصلا تعریف خلاقیت چیست سری به پیج اینستاگرام طراح ویداوین، اقای صالح سخندان بزن. یک رشته استوری از این موضوع دارند که خواندنش جالب است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.