دکوراسیون و معماری

بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب چیست؟

انواع دیوارپوش

برای دیزاین اتاق خواب می‌توان از المان‌ها و عناصر مختلفی استفاده کرد؛ اما چیزی که همیشه به عنوان یک پس زمینه برای طراحی اتاق خواب مد نظر طراحان قرار می‌گیرد، نوع پوشش دیوارها است. می‌توان از انواعی از پوشش‌ها که در طرح‌ها، رنگ‌بندی‌ها و جنس‌ها مختلفی تولید می‌شوند به عنوان دیوارپوش برای اتاق خواب استفاده کرد.

اتاق خواب فضایی برای استراحت و برطرف کردن خستگی است؛ داشتن یک خواب باکیفیت ارتباط مستقیمی با محل استراحت دارد. بنابراین باید تغییر فضای اتاق خواب را به کمک ایده‌هایی کارآمد و جذاب انجام داد. در یک اتاق خواب می‌توانید در فواصل زمانی کوتاه به کمک تابلوها، قاب عکس‌ها، سرویس خواب، کمدها، کفپوش‌های اتاق و… تغییرات متنوعی را ایجاد کنید. اما یکی از مهم‌ترین نیازها در طراحی اتاق خواب که بر روی دیگر المان‌های استفاده شده در محیط آن نیز تاثیر می‌گذارد، پوششی است که برای دیوارها به طور دائمی یا برای طولانی مدت، انتخاب و استفاده می‌شود. این پوشش می‌تواند در ساده‌ترین نوع خود رنگ باشد یا یکی از انواع دیوارپوش‌های جدید مثل کاغذهای دیواری، دیوارپوش‌های چوبی، دیوارپوش‌های چرمی و…؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از ویداوین را همراه ما باشید تا با بهترین دیوارپوش‌های موجود در بازار که برای اتاق خواب مناسب هستند، آشنا شوید.

انواع دیوارپوش برای اتاق خواب با طرح و جنس‌های مختلف

امروزه به کمک تنوع بالایی از عناصر و المان‌ها می‌توان یک دکوراسیون عالی و کاملا متفاوت برای اتاق خواب طراحی کرد. طراحی یک اتاق خواب از ایجاد تغییر بر روی دیوارهای آن آغاز می‌شود. طرح و رنگ پیاده شده بر روی دیوارهای یک اتاق نباید چشم را اذیت کند و به علاوه باید القا کننده حس آرامش در زمان خواب باشد.

در این میان سلیقه‌های متفاوت افراد نیز باید در نظر گرفته شوند. برخی از افراد ممکن است طرح‌های ساده و مینیمال را دوست داشته باشند و برخی دیگر طرح‌های پر نقش و نگار را. بر همین اساس انواع مختلفی از دیوار پوش برای اتاق خواب در بازار موجود هستند، که تمام نیازها و سلیقه‌ها را به خوبی پوشش می‌دهند.

در ادامه با انواع پوشش دیوار اتاق خواب آشنا می شوید.

دیوارپوش ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت جدیدترین دیوارپوش اتاق خواب و نسل جدید دیوارپوش‌های سنگی است؛ این نوع دیوارپوش در شباهت با سنگ‌های طبیعی ساخته شده و از نظر ظاهری جذابیت آن چیزی کم از جذابیت سنگ‌های طبیعی ندارد. برای استفاده در نمای اتاق خواب، این نوع دیوارپوش طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در واقع ماربل شیت نوعی سنگ مصنوعی است که به فضای اتاق شما جلوه‌ای لوکس و خیره کننده می‌بخشد.

در مواردی ماربل شیت مزیت‌ها و جذابیت‌های بیشتری نسبت به سنگ طبیعی دارد و همین موجب شده است تا از آن به عنوان بهترین جایگزین برای دیوارپوش‌های سنگ طبیعی استفاده شود. متریال استفاده شده برای پوشش دیوارها، نقش خیلی مهمی در کیفیت فضای اتاق خواب ایجاد می‌کند؛ بنابراین پیش از انتخاب تیم طراحی، باید بتوانید متریال‌های مورد استفاده برای پوشش دیوارهای اتاق خواب را درست انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
انواع دیوار پوش چسبی

 

 

دیوارپوش کاغذی از نوع ساده تا سه بعدی

از قدیمی‌ترین و در عین حال رایج‌ترین نوع دیوارپوش برای اتاق خواب و دیگر بخش‌های یک خانه، کاغذهای دیواری هستند. کاغذهای دیواری امروزه در پنج سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، لاکچری، مدرن و پست مدرن طراحی و تولید می‌شوند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب باید در نظر بگیرید، جنس آن است. کاغذهای دیواری علاوه بر اینکه در طرح‌‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند، جنس‌های متنوعی نیز دارند.

انواعی از کاغذهای دیواری از نظر جنس و دوام شامل کاغذ دیواری pvc یا وینیل، کاغذ دیواری کاغذی، کاغذ دیواری نانوون و کاغذ دیواری پارچه‌ای می‌شوند. هر کدام از این نوع کاغذهای دیواری دوام و ماندگاری متفاوتی دارند. به طور مثال کاغذ دیواری پی وی سی یا همان وینیل، قابلیت شستشو با پارچه یا اسفنج مرطوب را دارد و در برابر خراش، دود و گرد و غبار مقاوم است؛ از این نوع دیوارپوش بیشتر برای اتاق خواب کودکان و املاک تجاری و حتی آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود، چرا که دوام بسیار بالایی دارد و برای استفاده در منازل مسکونی یک انتخاب ایده آل است. اما در مقابل، کاغذ دیواری کاغذی مقاومت کمی در برابر خراش دارد و قابلیت شستشو ندارد. بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب و خرید دیوار پوش برای اتاق خواب به ویژگی‌های محصول انتخابی، مزایا و معایب و مناسب بودن آن با فضای اتاق خواب بسیار توجه کنید.

در دسته‌ای دیگر از دیوارپوش‌های کاغذی، دیوارپوش‌های سه بعدی را داریم که از نظر طرح، جنس و رنگ با دیگر دیوارپوش‌های موجود در بازار تفاوت‌های بسیاری دارند. از این نوع دیوارپوش‌‌ها می‌توان برای طراحی و دیزاین دیوارهای شاخص استفاده کرد.

دیوارپوش چوبی برای اتاق‌های خواب کلاسیک

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش چوبی، یک پوشش چوبی است که بر روی دیوارها استفاده می‌شود. این نوع دیوارپوش مناسب اتاق خواب است و با طرح و نقش‌های خاص خود، اصالت و آرامش زیادی به فضای اتاق خواب می‌بخشد. دیوارپوش‌های چوبی طرح‌های متنوع و دوام و مقاومت بالایی در مقابل نور خورشید دارند و تغییر رنگ در آنها به مرور چندان مشاهده نمی‌شود. اما بهتر است برای اتاق‌هایی که نم و رطوبت دارند، از این نوع دیوارپوش صرف نظر شود.

دیوارپوش پی وی سی

بهترین مدل دیوارپوش اتاق خواب به سلیقه و نظر شما می‌تواند دیوارپوش پی وی سی باشد. این نوع دیوارپوش برای اتاق خواب دارای ویژگی‌های ارزشمند بسیاری است. از جمله این ویژگی‌ها مقاومت در برابر صدا، ضد آب و ضد آتش بودن، تعمیر و نگهداری آسان، دارای قابلیت ضد زنگ زدگی و… هستند. به همین جهت شما می‌توانید از این نوع دیوارپوش با خیالی راحت و آسوده برای پوشش دیوارهای اتاق خواب خود استفاده کنید.

استفاده از این نوع دیوارپوش در شرایط محیطی مختلف امکان‌پذیر است؛ به طور مثال شما می‌توانید از این نوع دیوارپوش در شهرهای شمالی که هوا مرطوب و شرجی است استفاده کنید و تا سالها بدون صرف هزینه مجدد، یک پوشش مطمئن و ماندگار برای منزل و اتاق خواب خود داشته باشید. دیوارپوش‌های پی وی سی در انواع مختلفی از جمله پی وی سی ضد ضربه، پی وی سی سفید مات، پی وی سی سفید براق، پی وی سی روکش‌دار تولید می‌شوند، که شما می‌توانید براساس دکوراسیون اتاق خواب، مناسب‌ترین مدل دیوارپوش پی وی سی را انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
انواع دیوار پوش های جدید

 

 

دیوار پوش پارچه ای

این نوع دیوارپوش با استفاده از پارچه های مختلف و از الیاف ویسکوز ساخته می شود که به دیوارها نصب می شوند. این پوشش می تواند به دیوارها زیبایی و استحکام بیشتری بدهد و همچنین می تواند به عایق حرارتی و صوتی کمک کند. دیوارپوش پارچه ای معمولاً در داخل ساختمان ها استفاده می شود و می تواند در اتاق های مختلف مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق کار مورد استفاده قرار گیرد. این دیوارپوش دوام بیشتری از دیوارپوش های کاغذی دارد.

جمع بندی

در این مطلب از ویداوین در مورد انواع دیوارپوش اتاق خواب صحبت کردیم. دیوارپوش‌های مناسب اتاق خواب علاوه بر تنوع طرح و رنگ باید قابلیت ماندگاری بالا و همینطور قابلیت شستشو را داشته باشند. در انتخاب یک دیوارپوش مناسب ممکن است افراد تنها به جنبه زیبایی آن توجه کنند که این امر موجب می‌شود در مدت زمان کوتاهی، پوشش دیوارها به تعویض و تغییر نیاز پیدا کنند. در هر نوعی از دیوارپوش‌ها می‌توان تنوع زیادی از سبک‌ها، طرح‌ها و رنگ‌ها پیدا کرد؛ بنابراین در قدم اول به دنبال دیوارپوشی باشید که با شرایط محیطی اتاق شما سازگارتر باشد و تا سال‌های طولانی شما را از تعویض پوشش دیوارها بی نیاز کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.